System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Ducati rozpędza się w obszarze innowacji
SAPFirmy SAP i Ducati nawiązały globalną współpracę, w ramach której włoski producent motocykli wybrał RISE with SAP, by przeprowadzić transformację obejmującą kluczowe systemy biznesowe. Zalicza do nich planowanie łańcucha dostaw i obszar customer experience. Integracja procesów end-to-end ma ograniczyć ryzyko operacyjne oraz zwiększyć zadowolenie klientów.
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Do 2025 roku organizacje, które zainwestują w budowanie cyfrowej odporności, zmniejszą przerwy w działaniu systemów nawet o 80 proc, co przełoży się bezpośrednio na wzrost przychodów – wynika z prognoz instytutu Gartnera. Transformacja biznesowa przestała być kwestią wyboru, a stała się koniecznością dla podmiotów chcących skutecznie konkurować o rynek i klientów. Technologia okazała się także strategicznym imperatywem dla organizacji łańcucha dostaw. Jak pokazują dane SAP, ponad 4 na 10 przedsiębiorstw w Polsce wykorzystuje chmurę do zarządzania przepływami towarów i usług.

Zbudowanie rozszerzonego i zintegrowanego cyfrowego łańcucha dostaw stało się także celem Ducati – marki, która tylko w 2021 roku dostarczyła klientom 59 447 motocykli. Podejmując współpracę z SAP, włoska firma chce znaleźć się w czołówce innowatorów, a jej zamiarem jest stworzenie inteligentnej sieci biznesowej z dostawcami i partnerami, rozszerzenie digitalizacji procesów oraz zwiększenie dokładności i terminowości przepływu informacji. Aby osiągnąć ten plan, Ducati wdraża rozwiązania SAP Commerce Cloud oraz SAP Integrated Business Planning.

Klienci Ducati zawsze byli w centrum strategii firmy, a my staramy się zaoferować im najlepsze możliwe doświadczenia w świecie dwóch kółek. W dużej mierze polegamy na innowacjach i technologii, aby być liderem w zakresie procesów biznesowych. Obserwujemy, że łańcuchy dostaw są coraz bardziej złożone i w ostatnich latach uległy transformacji. Posiadanie u naszego boku takiego partnera, jak SAP pozwoli Ducati uczynić łańcuch dostaw jeszcze bardziej elastycznym, responsywnym i zintegrowanym, skuteczniej łącząc potrzeby społeczności „Ducatisti” z logiką dostaw i produkcji. Claudio Domenicali, dyrektor generalny Ducati


Customer Experience stanowi dziś o powodzeniu biznesu, a Ducati chce jeszcze bardziej zaznaczyć wagę doświadczeń klientów w swoich codziennych działaniach. Konsumenci nie budują już swojej lojalności na podstawie ceny czy produktu. Zamiast tego, pozostają wierni firmom ze względu na doświadczenia, które otrzymują. Co więcej, jak wskazuje raport Deloitte, porównują oni swoje doświadczenia nie tylko w obrębie danej branży, ale przekładają je na szerszy kontekst wszystkich doświadczeń konsumenckich.

Wykorzystując całą wiedzę z zakresu customer experience, optymalizacji oraz integracji łańcucha dostaw, a także RISE with SAP możemy przeprowadzić Ducati przez proces cyfryzacji, włączając firmę w globalną sieć biznesową, która działa w sposób zrównoważony. Co więcej, obserwując zmiany geopolityczne jesteśmy przekonani, że transformacja dotknie każdej organizacji na świecie – niezależnie od jej rozmiaru czy branży – automatyzując i unowocześniając przedsiębiorstwa, które chcą osiągnąć długoterminową konkurencyjność. Firmy, które zignorują aspekt digitalizacji, próbując przeczekać trudny czas, mogą nie mieć szans na odbudowanie. Dorota Zaremba, wiceprezeska oraz dyrektorka sprzedaży ds. sektora małych i średnich przedsiębiorstw w SAP Polska


Współpraca obu firm – SAP i Ducati – wykracza poza cyfrową transformację i rozciąga się również na świat wyścigów, czyli dziedzinę, w której rozwój technologiczny i innowacje zawsze prowadziły do doskonałości. SAP jest jednym z oficjalnych partnerów zespołu Ducati Lenovo Team w MotoGP na sezon 2022.

Źródło: www.sap.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top