System WMS wsparciem dla e-Commerce w czasie pandemii

Z uwagi na ustanowione miesiąc temu rządowe regulacje i ważne ograniczenia w zakupach offline, wiele firm e-Commerce przeżywa swój rozkwit.

Jak oprogramowanie w logistyce usprawnia biznes?

Gdy mowa o tysiącach produktów, każde usprawnienie w zakresie ich magazynowania i przemieszczania ma ogromne znaczenie. Im mniej czasu…

Jak zatrzymać klienta dzięki wydajnej pracy magazynów?

Najczęstszą przyczyną niezadowolenia klientów sklepów stacjonarnych jest brak produktów, których szukają. Konsumenci rzadko pytają personel…

Raportowanie w nowoczesnym magazynie

Tworzenie raportów jest jednym z zadań kierowników magazynu. Ujęta w raportach wydajność procesów, czy rezultaty osiągane przez…

LPP wprowadza technologię RFID do swojej marki odzieżowej „Reserved”

Firma Checkpoint Systems rozszerza swoją współpracę z polską grupą odzieżową LPP poprzez wprowadzenie na szeroką skalę systemu…

WMS firmy Sente wspiera bezdotykowe myjnie EHRLE


EHRLE, jeden z największych producentów i dystrybutorów nowoczesnych myjni bezdotykowych w Europie, związku z rozbudową centrum…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
20 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 51 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Spożywczy handel detaliczny stoi dziś przed kompleksowymi wyzwaniami wymagającymi zarówno optymalizacji procesów operacji sklepowych, jak i sprostania zmieniającym się zwyczajom zakupowym konsumentów. Tworzone są zupełnie nowe modele sprzedażowe, jak choćby dowóz produktów ze sklepów, które nie oferują sprzedaży internetowej i wykorzystują w tym celu aplikacje firm trzecich, potrzebując rzetelnych informacji o dostępności towarów. Na popularności zyskują także metody „self checkout”, gdzie klient samodzielnie płaci za zakupy bez udziału pracowników czy kas automatycznych.

Trudne czasy zawsze oznaczają konieczność wprowadzania zmian, usprawnień, modyfikacji. Wydaje się, że jednym z rozwiązań, które coraz częściej jest brane pod uwagę przy ulepszaniu procesów, czy produktów jest RFID (Radio Frequency Identification). Technologia, która jeszcze nie dawno była uznawana za technologię „jutra”, dziś może być stosowana praktycznie we wszystkich obszarach funkcjonowania firmy. Etykiety RFID stały się zatem także standardem. Przyjrzyjmy się, w jaki sposób można zastosować je w różnych branżach.

W ostatnich miesiącach przybywa rozwiązań, które mają ułatwić zakupy w sklepach, a jednocześnie do minimum ograniczyć kontakty z pracownikami czy przedmiotami. Coraz częściej możemy zatem płacić za pośrednictwem aplikacji wybranych sieci handlowych czy korzystać z automatycznych kas, które pojawiają się nawet w popularnych dyskontach i drogeriach.

comarchWdrożenie systemu Comarch WMS w Kabat Tyre – producent opon oraz technicznych wyrobów z gumy - pozwoliło na znaczne usprawnienie pracy magazynów i realizacji zamówień. Firma prowadzi działalność w ponad 80 krajach na całym świecie, od Azji przez Europę i Afrykę aż po obie Ameryki i otrzymuje blisko 12 000 zamówień rocznie, dlatego potrzebowała systemu, który pozwoliłby na optymalizację procesów magazynowych.

Firma RFID Polska należący do grupy PWSK z Gliwica zaprezentowała– RFID Navigator - modułowy system do monitorowania majątku i osób, śledzenia produkcji, nadzorowania stanów magazynowych oraz przepływu towarów. Stworzony z myślą o lokalizowaniu i usuwaniu wąskich gardeł procesów produkcyjnych, pozwala na zbieranie strategicznych danych o materiałach, komponentach, narzędziach i pracownikach.

W ramach szerszego planu inwestycyjnego, który ma zapewnić firmie utrzymanie pozycji lidera zarówno w kanałach tradycyjnych jak i nowoczesnych, właściciel marek Canpol Babies i Lovi zdecydował się na zakup najnowszej wersji systemu Astro WMS.

Technologia identyfikacji radiowej powoli zaczyna wypierać używane od lat 70’ ubiegłego wieku kody kreskowe. Nic dziwnego, skoro te same procesy można wykonać szybciej, niemal ze 100% dokładnością i ze znacznie mniejszym nakładem pracy. W dużych centrach logistycznych zarówno czas, jak i dokładność odgrywają kluczową rolę dla powodzenia całego łańcucha dostaw.

Po niespełna dwóch latach od rozpoczęcia procesu wdrożenia, Delta Trans może pochwalić się uruchomieniem wysokiej klasy systemu do zarządzania magazynem – Astro WMS® firmy Consafe Logistics – we wszystkich głównych magazynach. Dziesiątki klientów jak i pracownicy śląskiego operatora, przez dwadzieścia cztery godziny na dobę odczuwa wzrost efektywności pracy już w pierwszych tygodniach po starcie.

W centrum dystrybucyjnym CCC wózki widłowe mają możliwość korzystania z automatycznego sterowania, dzięki zintegrowaniu systemu zarządzania magazynem PSIwms z oprogramowaniem wózków Jungheinrich. Rozwiązanie jest kolejnym etapem rozwoju systemu PSIwms. Dzięki współpracy z firmą Jungheinrich zintegrowano system wms z funkcją samodzielnego poruszania się wózka widłowego, co zwiększy wydajność i bezpieczeństwo w magazynie.

W magazynie LPP do obsługi sprzedaży internetowej (Fulfillment Center) wdrożono rozwiązanie do optymalizacji ścieżki kompletacji zamówień z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Ten innowacyjny system będący elementem projektu Warehouse Inteligence to efekt współpracy LPP z producentem oprogramowania dla przemysłu, firmą PSI Polska. Wykorzystanie mechanizmu uczenia maszynowego w magazynie polskiej firmy odzieżowej pozwala na skrócenie drogi potrzebnej do kompletacji zlecenia, zwiększenie wydajności obiektu, optymalizację wykorzystania zasobów magazynowych oraz znaczne przyspieszenie obsługi wysyłek e-commerce.

Firma Zebra Technologies zaprezentowała wyniki badania, z którego wynika, że firmy z sektora energetyki i usług użyteczności publicznej na całym świecie zwiększą inwestycje w technologie mobilne, aby ułatwić wykonywanie obowiązków pracownikom terenowym.

quaquantum logo 2019Najbardziej pracochłonnym elementem zbiórki prowadzonej w formule „człowiek do towaru”, jest przemieszczanie się po magazynie w trakcie kompletowania kolejnych pozycji zamówienia. Optymalizacja sposobu zbiórki, w tym sekwencji czynności, stanowi jedną z najważniejszych metod podnoszenia efektywności magazynu. Średni czas kompletacji zamówienia jest z kolei jednym z najczęściej stosowanych i najbardziej miarodajnych wskaźników efektywności magazynu.

Już niebawem na targach LogiMAT 2020 w Stuttgarcie firma Dematic zaprezentuje innowacje i znormalizowane rozwiązania z zakresu automatyzacji. W dniach 10-12 marca niekwestionowany specjalista in-tralogistyki przedstawi między innymi swoje nowe rozwiązanie zwane Micro-Fufillment. Kryjący się pod tą nazwą innowacyjny system automatyzacji starannie dostosowano do wymagań detalistów o wyso-kich wskaźnikach przepustowości – system automatycznie kompletu-je zamówienia w czasie maksymalnie jednej godziny.

Handel zmienia się tak, jak zmieniają się klienci. Ci coraz częściej traktują tradycyjne sklepy jako swoistego rodzaju showroomy, w których zapoznają się z produktem, rozmawiają z doradcą, przyglądają się konkurencyjnym rozwiązaniom. Wielu klientów, chcąc uniknąć kosztów wysyłki, decyduje się za formę „kup online, odbierz w sklepie”. Zmieniają się przyzwyczajenia i nawyki klientów, a handel coraz częściej przybiera formę wielokanałową. Ci przedsiębiorcy, którzy najszybciej dostrzegli zalety sprzedaży w formie omnichannel i potrafią odpowiednio zarządzać choćby stanami magazynowymi jawią się jako liderzy branży.

Firma Zebra Technologies zaprezentowała dziś ofertę intuicyjnych rozwiązań magazynowych. Zostały one zaprojektowane z myślą o optymalizacji obiegu pracy, zapewnieniu wysokiego poziomu produktywności w magazynach i usprawnieniu wdrażania nowych pracowników. Rozwiązanie Zebra FulfillmentEdge™ korzystnie wpływa na doświadczenie użytkownika poprzez wykorzystanie komputerów Zebra z systemem Android™ oraz innowacyjnych akcesoriów opcjonalnych, takich jak nowy wyświetlacz HD4000 klasy korporacyjnej do mocowania na głowie.

quantum logo 2019Omnichannel, czyli ewolucyjne rozwinięcie koncepcji sprzedaży wielokanałowej (multichannel), staje się powoli wyznacznikiem nowoczesnej dystrybucji. Najważniejszą zmianą, pozwalającą odróżnić omnichannel od swojej poprzedniczki, jest wzajemne przenikanie się, integracja i ścisła współpraca wszystkich kanałów sprzedaży. Ta idea współdziałania oznacza w praktyce potrzebę dzielenia się informacjami pomiędzy poszczególnymi kanałami sprzedaży, działami i partnerami biznesowymi firmy.

quantum logo 2019Kolejne branże i przedsiębiorstwa odkrywają potencjał drzemiący w rozszerzonej rzeczywistości (AR – Augmented Reality). Rozwój i upowszechnianie technologii AR, pozwala firmom odkrywać coraz to nowe obszary jej zastosowania. Rozwiązania rozszerzonej rzeczywistości zaczęły już zadomawiać się w magazynach, gdzie umożliwiają realizację zbiorki metodą Pick by Vision. Kolejnym miejscem, gdzie ta technologia zaczyna coraz silniej zaznaczać swoją obecność, jest hala produkcyjna.

quantum logo 2019Przedsiębiorstwa coraz chętniej zlecają obsługę swojej logistyki firmom zewnętrznym. Dotyczy to w równej mierze zadań związanych z organizacją i realizacją transportu, jak i magazynowania. Sięgnięcie po pomoc operatorów logistycznych zmniejsza zaangażowanie środków w aktywa trwałe, a także pozwala skorzystać z wiedzy, doświadczenia i standardów, wypracowanych przez te firmy podczas pracy dla licznych klientów.

Firma Zebra Technologies zaprezentowała wyniki badania 2024 Warehousing Vision Study. W raporcie przeanalizowano strategie menadżerów operacyjnych i IT w obszarze modernizacji magazynów i centrów dystrybucyjnych.

Po wielomiesięcznym procesie analizy rynku WMS, lider rynku drzwi w Polsce – Porta KMI Poland zdecydował się powierzyć sterowanie nowym centrum dystrybucyjnym w Nidzicy oprogramowaniu dostarczonemu przez Consafe Logistics. Poza flagowym Astro WMS firma wdroży Astro WCS do sterowania automatyką magazynową. Uruchomienie nowego DC wraz z automatyką i najnowocześniejszymi rozwiązaniami IT ma pomóc w zwiększaniu przewagi konkurencyjnej firmy oraz przygotować na obsługę rosnących wolumenów.

Sztuczna inteligencja umożliwia wdrażanie adaptacyjnych, elastycznych i autonomicznych systemów technologicznych, dzięki którym możliwe jest zyskanie przewagi konkurencyjnej w środowisku opartym na danych. Rozwój automatyzacji w różnych sektorach oznacza implementację innowacyjnych technologii, takich jak drony, roboty i autonomiczne pojazdy. Dzięki tym osiągnięciom możliwa staje się zaawansowana automatyzacja sterowana sztuczną inteligencją. Jednocześnie zarządzanie danymi pozwala firmom na sprawne podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym.

Najczęstszą przyczyną niezadowolenia klientów sklepów stacjonarnych jest brak produktów, których szukają. Konsumenci rzadko pytają personel o niedostępne w danej chwili artykuły i – nie znajdując tego, po co przyszli – zwykle rozczarowani opuszczają sklep z pustymi rękami. Pozornie te stracone szanse sprzedaży mogą wydawać się nieistotne. Jednak takich sytuacji jest coraz więcej, a to właśnie odpowiadanie na bieżące potrzeby klientów pomaga budować przewagę nad konkurencją.

Firma Asmet zleciła PSI Polska wdrożenie systemu zarządzania magazynem (WMS) PSIwms w nowym Centrum Logistycznym w miejscowości Moszna-Parcela, niedaleko Warszawy.

W okresie wzmożonych zakupów firmy logistyczne potrzebują pracowników tymczasowych, aby sprostać wymaganiom klientów. W sytuacji, gdy czas jest na wagę złota, przedsiębiorstwa korzystające z innowacyjnych technologii mogą zminimalizować czas wdrożenia nowych pracowników. Jeżeli wykorzystywane rozwiązanie zostanie oparte na dobrze znanym przez personel systemie, będzie ono łatwiejsze do przyswojenia i pomoże zminimalizować liczbę błędów.

Firma Checkpoint Systems rozszerza swoją współpracę z polską grupą odzieżową LPP poprzez wprowadzenie na szeroką skalę systemu identyfikacji radiowej (RFID), który pozwoli na poprawę dostępności towaru i poziomu zadowolenia klientów oraz zwiększenie wydajności firmy. Program zostanie wdrożony w całym łańcuchu dostaw LPP, począwszy od procesu produkcji poprzez platformę eCommerce oraz ponad 1700 sklepów w 23 krajach.

Firma Maspex wdrożyła komunikaty GS1 XML, które pozwolą przyspieszyć procesy transportowe, wyeliminować ewentualne błędy oraz obniżyć koszty wymiany informacji. Zalety implementacji odczuwalne są zarówno dla producenta, jak i jego operatora logistycznego – firmy PEKAES.

Bazując na 40-letniej historii i doświadczeniu z 500 wdrożeń, firma Consafe Logistics zaproponowała nowy model prowadzenia projektu magazynowego – flagowy system Astro WMS został wzbogacony o formułę Express. Pierwszym klientem w Polsce, który skorzysta z tego rozwiązania jest Grupa VIVE – organizacja specjalizująca się w recyklingu tekstyliów, obecnie stawiająca pierwsze kroki na rynku 3PL. Magazyn firmy zlokalizowany w nowo powstającej inwestycji Panattoni Park Kielce liczy ponad 26 000 m kw. nowoczesnej powierzchni z przeznaczaniem pod logistykę.

sentelogo 120EHRLE, jeden z największych producentów i dystrybutorów nowoczesnych myjni bezdotykowych w Europie, związku z rozbudową centrum dystrybucyjnego firma EHRLE Sp. z o.o. poszukiwała systemu do zarządzania magazynem wysokiego składowania, który usprawni procesy logistyczne oraz pozwoli na integrację z wykorzystywanymi przez spółkę rozwiązaniami informatycznymi. W procesie przetargu na zaprojektowanie i wdrożenie systemu w obszarze WMS do realizacji projektu wybrano Sente.

bpscZ roku na rok przybywa w Polsce nowych magazynów. W czerwcu ich łączna powierzchnia przekroczyła 14 mln mkw. Z danych Cushman & Wakefield wynika, że w ciągu roku, przestrzeń magazynowa nad Wisłą urosła o 21%. Rynek powierzchni magazynowych napędza przemysł i handel elektroniczny. Tylko w 2017 roku na rodzimym rynku pojawiło się ponad 5 tys. nowych e-sklepów. Rozwój logistyki wpływa na inwestycje w systemy zarządzania magazynami, na które najwięcej wydawać będą kraje europejskie.

Technologia identyfikacji radiowej RFID odgrywa coraz ważniejszą rolę przy wsparciu wielokanałowego handlu detalicznego. Zastosowanie tego rozwiązania jest szczególnie istotne w obliczu zmieniających się potrzeb konsumentów, którzy coraz częściej wymagają bieżącego wglądu w przebieg prowadzonego procesu dostawy zakupionych towarów. Sprzedawcy, chcąc sprostać wymaganiom młodych konsumentów, muszą nie tylko ulepszyć metody rejestracji i zarządzania informacjami o towarach, ale również usprawnić bieżącą komunikację między personelem i zaoferować im dostęp do pełnych danych o produktach i zapasach.

Consafe Logistics pracuje obecnie nad sposobem alokacji towarów w magazynie przy współpracy z firmą 2021.ai. Badania dotyczą zastosowania algorytmów rozkładania asortymentu, czyli sposobu rozmieszczania towarów oraz sprawdzania, które towary są najczęściej razem kompletowane. Po zakończeniu testów firma przedstawi końcowe wnioski oraz główne korzyści dla klientów systemów WMS.

W ciągu ostatnich kilku lat coraz częściej mówi się o wpływie automatyki na sektor przemysłowy. Wiele osób zadaje sobie pytanie: czy roboty w pełni zastąpią ludzi i co w takim przypadku stanie się z zatrudnionymi pracownikami?

oracle 120Oracle zaprezentował rozszerzone możliwości systemu Oracle Warehouse Management (WMS) Cloud, które pomogą jego użytkownikom obniżyć koszty logistyczne, zoptymalizować poziomy zapasów i poprawić obsługę klienta. Najnowsze udoskonalenia zapewniają lepszy dostęp do informacji o zapasach dzięki usprawnieniu zarządzania środkami transportu na terenie zakładu i integracji z aplikacją Oracle Inventory Management Cloud. Udostępniają też lepsze możliwości rozbudowy w oparciu o nowe interfejsy programowania aplikacji API REST.

W procesie zakupu Astro WMS® Delta Trans zdecydowała się wzbogacić system o dodatkowe moduły odpowiadające za Business Intelligence oraz zarządzanie wydajnością zasobów. Pomogą one w doskonaleniu procesów logistycznych i zwiększaniu przewagi konkurencyjnej firmy. Uruchomienie produkcyjne zaawansowanego systemu do zarządzania magazynem Consafe Logistics planuje na czwarty kwartał tego roku.

Opracowanie efektywnego systemu zabezpieczeń stanowi istotny element funkcjonowania każdego zakładu pracy. Wytyczenie dróg ewakuacyjnych, przejrzyste procedury i plan zarządzania kryzysowego to podstawy, które powinny być rozwijane, wraz z dostępem do nowych technologii i wymogów.

W Redzikowie w Pomorskiem Consafe Logistics Sp. z.o.o wdrożył swój flagowy Astro WMS® u czołowego producenta mebli biurowych AJ Produkty. Uruchomienie systemu w Polsce to kolejny krok po dobrych doświadczeniach obu firm ze współpracy w Szwecji i na Słowacji.

Zaledwie 5 proc. ze wszystkich przebadanych firm to przedsiębiorstwa w pełni „inteligentne”, które tworzą cyfrową reprezentację obiektów fizycznych w celu zapewnienia lepszej widoczności procesów i gromadzenia wartościowych danych.

DSRW jakim kierunku zmierza logistyka? Najlepiej widać to na przykładzie Pumy, która wspólnie z firmami Magazino, Gigaton i ITG otwiera pierwszy w pełni zautomatyzowany magazyn w niemieckiej miejscowości Schwaig, Za transport towaru w innowacyjnym magazynie odpowiadać będzie nowy, inteligentny robot TORU, stworzony do pracy w tego typu placówkach.

L systems Każde przedsiębiorstwo posiadające magazyny musi prowadzić gospodarkę magazynową – to truizm. Jednak sprawna gospodarka magazynowa przekłada się na koszty związane z operacjami magazynowymi.
 

Firma ABM Greiffenberger Polska z siedzibą w Lublinie, specjalizująca się w produkcji elektrycznych silników i systemów napędowych, zleciła firmie PSI wdrożenie systemu zarządzania magazynem PSIwms.

Back to top