Lawson liczy na tekstylia
Polski oddział amerykańskiej korporacji Lawson Software przedstawił swoją strategię rozwoju. Firma zamierza koncentrować się na kilku branżach branżach: moda – dostawcy tekstyliów i obuwia, sektor spożywczy oraz firmy usługowe zajmujące się serwisem, wynajmem i dzierżawą.
Dla tych branż Lawson przygotował systemy informatyczne prekonfigurowane, czyli dostosowane do ich specyficznych potrzeb. – Proponujemy dla przedsiębiorstw z tych branż rozwiązania z serii quick step, które przyspieszają proces wdrożenia. Uwzględniliśmy w nich rozwiązania branżowe i dodajemy nowe jeszcze w trakcie wdrażania systemu w organizacji – informuje Piotr Michalak, prezes Lawson Software Polska.
Lawson ma w Polsce 78 klientów, z czego 30 proc. to firmy polskie, inni – oddziały firm międzynarodowych. Większość z tych firm stanowią przedsiębiorstwa montażowo-produkcyjne oraz podmioty z sektora spożywczego.
Korporacja Lawson powstała z połączenia szwedzkiej firmy Intentia oraz amerykańskiej Lawson Software. Fuzja miała miejsce dwa lata temu. Aktualnie Lawson konsoliduje oprogramowanie dwóch podmiotów – amerykańskie wprowadza na rynek Europy i odwrotnie.
Lawson sprzedaje systemy m.in. klasy ERP, MRP i SCM. Firma konkuruje z takimi gigantami jak SAP i Oracle.
Źródło: www.lawson.com