Aukcyjny Portal Internetowy
Aukcyjny Portal Internetowy jest narzędziem, za pomocą którego możemy w znaczący sposób ułatwić proces zakupu bądź sprzedaży produktów i usług. Aplikacja wchodzi w skład Platformy e Zakupy i może być udostępniana Klientom jako niezależny komponent.
Platforma e – Zakupy to nowoczesny system informatyczny autorstwa COIG S.A., obsługujący i wspomagający procesy biznesowe zachodzące w obszarze zakupów. Ze względu na duże możliwości w zakresie skalowania aplikacji, może być on wykorzystywany przez firmy o prostej i rozbudowanej strukturze organizacyjnej. Z Platformy mogą także korzystać jednostki administracji publicznej i samorządowej, sumując swoje plany i potrzeby zakupowe dla realizacji skonsolidowanych zakupów w określonych obszarach terytorialnych.
Aplikacja Aukcyjny Portal Internetowy jest bardzo elastyczna, posiada duże możliwości konfiguracji i dostosowania do indywidualnych potrzeb, pozostając przy tym wszystkim łatwą i przejrzystą w obsłudze. Używanie Portalu pozwala na uniknięcie wielu formalności, zaoszczędzenie czasu i kosztów przygotowania procesu zakupu lub sprzedaży. Uczestnicy aukcji mogą mieć dostęp do wszystkich istotnych, zawsze aktualnych informacji, a do tego celu wystarczy komputer z dostępem do Internetu.
Aukcyjny Portal Internetowy składa się z następujących części:
1) część dostępna dla wszystkich użytkowników Internetu:
- przegląd oraz zapoznanie się ze szczegółami ogłoszonych aukcji,
- zapoznanie się z regulaminem uczestnictwa w przetargach organizowanych za pośrednictwem Internetu,
- komunikacja z organizatorem aukcji (administratorem aukcji),
- rejestracja nowego uczestnika aukcji (kontrahenta),
- zgłoszenie chęci uczestnictwa w konkretnej aukcji;
2) część prywatna dostępna tylko dla zalogowanych uczestników aukcji:
- przegląd ogłoszonych, trwających oraz zakończonych aukcji, oraz zapoznanie się z warunkami uczestnictwa w konkretnych aukcjach,
- przegląd specyfikacji materiałów, będących przedmiotem aukcji,
- zgłoszenie chęci uczestnictwa w wybranej aukcji,
- składanie ofert,
- udział w licytacji,
- komunikacja z organizatorem aukcji w czasie trwania licytacji,
- przegląd raportów z zakończonych aukcji (tylko tych, w których kontrahent uczestniczył),
- zgłaszanie uwag do organizatora aukcji;
3) panel administracyjny służący do zarządzania aukcjami:
- tworzenie aukcji,
- zakładanie użytkowników aplikacji,
- usuwanie, aktywowanie lub blokowanie uczestników,
- kontrolę uczestnictwa użytkownika w poszczególnych aukcjach,
- podgląd licytacji w czasie jej trwania,
- odpowiedzi na pytania uczestników aukcji,
- przegląd rejestru przeprowadzonych aukcji,
- tworzenie raportów z zakończonych aukcji dla kontrahentów,
- tworzenie raportów z zakończonych aukcji dla organizatora.
Źródło: www.coig.pl