Qlik pierwszy w wielu kategoriach, w międzynarodowym badaniu BARC

QlikView zajęło pierwsze miejsce w rankingu rozwiązań Business Intelligence, w kategoriach satysfakcja klienta, wydajność, przyszły cel zakupowy oraz zadowolenie z produktu, w ramach ankiety BI Survey 14, przeprowadzonej przez Business Application Research Center (BARC) . Ranking powstał w oparciu o ankiety przeprowadzone wśród użytkowników systemów BI.


QlikView było również najczęściej wymieniane jako przyszły cel zakupowy oraz najbardziej konkurencyjne rozwiązanie wśród dostawców dashbordów, dostawców rozwiązań data discovery i rozwiązań do wizualizacji danych. QlikView otrzymało również najwyższą notę w kategorii: możliwość dostosowania rozwiązania przez użytkownika końcowego.
 
Ankieta BI Survey 14, przeprowadzona przez BARC, jest największym na świecie, niezależnym badaniem z zakresu analityki biznesowej i jej użytkowników. Qlik już po raz szósty wziął w niej udział i utrzymał swoją mocną pozycję. Wśród ankietowanych znaleźli się między innymi klienci Qlika wykorzystujący narzędzie do tworzenia szerokiego zakresu aplikacji, zwłaszcza wizualizacji i odkrywania danych, dashboardów, raportów korporacyjnych czy analiz. QlikView jest najczęściej używanym rozwiązaniem w swojej klasie zarówno w sektorze średnich jak i dużych firm, a ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu specjalistów i osób na kierowniczych stanowiskach ma w planach wykorzystanie tej platformy do analiz Big Data.

Według BARC, QlikView zapewnia swoim klientom wysoki zwrot z inwestycji, a oni doceniają jego łatwość użytkowania oraz wszechstronność. Co warto podkreślić, Qlik już drugi rok z rzędu został wybrany najlepszym międzynarodowym dostawcą rozwiązań BI w kategorii wydajność.
Wartość biznesowa, dostarczana dzięki Qlik, jest nie do przecenienia, co zostało potwierdzone czołową pozycją dostawcy we wszystkich kategoriach związanych ze wskaźnikami KPI - mówi dr. Carsten Bange, założyciel i dyrektor generalny BARC. Możliwość wykorzystywania narzędzia, które pozwala na szybki i intuicyjny wgląd w dane to argument, który przekonuje osoby decyzyjne w wielu organizacjach. Qlik bardzo wiele zyskał na tym polu na przestrzeni ostatnich dwóch lat.
Qlik to także przyszły cel zakupowy zarówno dla dużych, międzynarodowych dostawców rozwiązań BI, dostawców dashbordów czy rozwiązań Data Discovery.
Wyniki badania BI Survey 14 pokazują nie tylko mocne strony QlikView, ale także nasze zaangażowanie na rzecz klienta. Naszym celem jest, by analizy były jeszcze bardziej intuicyjne, proste, a po jakimś czasie wręcz wciągające. Pokonując naszych konkurentów w kluczowych kategoriach takich jak wydajność czy satysfakcja klienta, pokazaliśmy jak nasze narzędzie do analityki kierowanej staje się naturalną i kluczową częścią działań naszych klientów - powiedział Lars Bjork, dyrektor generalny Qlik Wprowadzając na rynek nasz nowy produkt – Qlik Sense, mamy nadzieję dostarczać naszym klientom jeszcze większej satysfakcji płynącej z samodzielnej wizualizacji danych, dostępnej dla wszystkich pracowników w przedsiębiorstwie.
Wyprzedzając innych dostawców (SAP, Oracle, IBM, Microsoft, Tableau), QlikView znalazł się na 1 miejscu w następujących kategoriach:
  • Satysfakcja klienta – klienci podkreślali najwyższy poziom zadowolenia z produktu i wydajności wśród wszystkich dostawców biorących udział w badaniu 
  • Zadowolenie z wydajności – Podobnie jak w ubiegłym roku, QlikView otrzymało pozytywne oceny za swoją wydajność. Wbudowane bazy danych umożliwiają przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym, szybki czas odpowiedzi i wyższą wydajność narzędzia.
  • Zadowolenie z produktu – ta kategoria została przez BARC uznana za szczególnie ważną , w kontekście problemów, z jakimi zwykle stykają się użytkownicy rozwiązań analitycznych lub BI. Klienci korzystający z QlikView, doświadczyli bardzo niewielu problemów w porównaniu do konkurencji, co dało firmie najwyższą notę wśród dużych, międzynarodowych dostawców rozwiązań BI.
Wśród dostawców rozwiązań data discovery i narzędzi do wizualizacji danych (a także dostawców dashbordów analitycznych), Qlik zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach:
  • Konkurencyjność – według ankiety, Qlik jest najbardziej konkurencyjnym rozwiązaniem na rynku BI, zarówno w rankingu obejmującym analizy wizualne, data discovery czy dashbordy. Wg BARC „Dzięki swojej elastyczności, szczególnie w procesie sprzedażowym, Qlik jest konkurencyjny i umożliwia szybką prezentację korzyści dla potencjalnego klienta. Dostawca ten wykorzystuje sprawnie swoją sieć partnerów, co także jest jego ogromną zaletą.”
  • Możliwość dostosowania rozwiązania przez użytkownika końcowego – W tej kategorii Qlik także otrzymał wysokie noty – pierwszą w rankingu dostawców rozwiązań do wizualizacji i odkrywania danych oraz znalazł się w czołówce dostawców dashbordów.
  • Czternasta edycja międzynarodowego badania BI Survey zebrała odpowiedzi 3224 respondentów, analizujących szereg kwestii związanych z użytkowaniem przez nich rozwiązań BI. Oceniano je w następujących obszarach: korzyści biznesowe, koszty użytkowania, odsetek osób w firmie wykorzystujących rozwiązanie, konkurencyjność, rekomendacje, innowacyjność, wydajność, satysfakcja użytkowników oraz elastyczność. W sumie oceniono 34 produkty.
Źródło: QLIK

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top