Athlon Car Lease Polska wykorzystuje moduł księgowo–finansowy pakietu ERP Exact Globe. To kolejny klient producenta oprogramowania biznesowego działający w branży leasingowej. Aplikacje Exact wspomagają również firmy: Lease Plan i Business Lease. Oprogramowanie Exact Globe jest wyposażone w interfejs do systemu wykorzystywanego do obsługi procesu leasingu.
- Nasze oprogramowanie dzięki otwartości może współpracować z większością aplikacji wykorzystywanych do bieżącej działalności przez firmy z sektora finansowego. Exact stał się standardem księgowym z dodatkowymi możliwościami - elastycznym raportowaniem - zauważa Ewa Gorzkowska-Parnas, Account Sales z Exact Software Poland.
Dla Athlon Car Lease funkcjonalność oprogramowania Exacta była kluczowa.
- Exact bardzo dobrze i elastycznie współpracuje z oprogramowaniem do obsługi procesu leasingu. Umożliwia szerokie spektrum pozyskiwania informacji i różnorodne raportowanie. Czasem spółka-matka wymaga od nas niestandardowych zestawień, dzięki szerokim możliwościom Exacta nie ma z tym najmniejszego problemu – przekonuje Julita Jankowska, główna księgowa Athlon Car Lease Polska.
Wdrożenie klasycznego systemu ERP w firmach handlowo- produkcyjnych bardzo często wiąże się ze żmudną, czasochłonną analizą przedwdrożeniową, serią długich cykli spotkań, a następnie procesem akceptacji planu wdrożenia, konfiguracją systemu i migracją danych. Na końcu jest oczywiście faza uruchomienia, stabilizacji i szkolenia pracowników. Tak zdefiniowany proces może trwać kilka miesięcy, a w niektórych przypadkach nawet rok.
Branża motoryzacyjna zawsze była i wciąż jest zdominowana przez mężczyzn. Tendencja ta utrzymuje się również w firmach IT, zajmujących się najnowocześniejszymi technologiami motoryzacyjnymi. Jak się okazuje, to właśnie niska reprezentacja kobiet w sektorze, zniechęca je do podjęcia pracy1. Dziś, w dobie niedoboru talentów na rynku pracy, wiele firm z tej branży doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że bez otwarcia się na kobiety, nie będą mieć szansy na rozwój. Aż 80% z nich deklaruje podejmowanie działań na rzecz zachęcania kobiet do podjęcia pracy2. Wygląda na to, że najlepszy czas dla kobiet na odważne wejście do branży automotive jest właśnie teraz.
Jedna na trzy firmy na świecie nie jest zadowolona ze swoich postępów w cyfryzacji – wynika z badania Red Hat. Wśród najczęściej wymienianych barier digitalizacji są: dług technologiczny (29%), luka kompetencyjna wśród specjalistów IT (25%) oraz procesy wykonywane ręcznie (21%). W Polsce firmy radzą sobie z tymi przeszkodami modernizując systemy i wdrażając automatyzację, która pozwala bardziej efektywnie wykorzystać wiedzę ekspercką swoich pracowników.
Znaczenie GenAI w przemyśle, która zajmuje czołowe miejsce na liście technologicznych priorytetów, rośnie. Z najnowszego raportu "State of Smart Manufacturing" wynika, że aż 83 proc. firm z sektora wytwórczego planuje inwestycje w sztuczną inteligencję (AI) w tym roku. Jednak wyzwaniem jest właściwe wykorzystanie danych, z których żyje AI. Efektywnie wykorzystuje je zaledwie 2 na 5 firm.
Polskie firmy coraz bardziej rozumieją potencjał AI, dostrzegając jej rolę przy optymalizacji pracy i zwiększaniu efektywności kosztowej. Z danych SAP wynika również, że niemała część polskich menedżerów widzi już możliwości sztucznej inteligencji także w kontekście strategicznych decyzji biznesowych. Może to świadczyć o ewolucji roli sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach.
Systemy SAP od dekad stanowią fundament zarządzania zasobami przedsiębiorstwa, umożliwiając firmom z różnych sektorów efektywne planowanie jak i rozwój biznesu. W obliczu nieustannie ewoluujących technologii i zmieniających się potrzeb biznesowych, ekosystem SAP dynamicznie się rozwija. Warto trzymać rękę na pulsie i być na bieżącą z tym jakie nowe rozwiązania, które umożliwiają przedsiębiorstwom nie tylko utrzymanie konkurencyjności, ale i pionierskie wykorzystanie innowacji, mają największy potencjał.
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając ich konkurencyjność na rynku.
W kwietniu 2024 r. rusza seria stacjonarnych wydarzeń „Dynamics 365. Kierunek: AI” poświęconych cyfrowej transformacji i narzędziom wykorzystującym modele sztucznej inteligencji do wspierania rozwoju biznesu. Jak pokonać bariery w realizacji cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa? Jaką przewagę daje korzystanie z usług i narzędzi napędzanych sztuczną inteligencją? Jak zrobić użytek w poszczególnych obszarach działalności – sprzedaży, marketingu, finansach czy produkcji – z już dostępnych narzędzi AI?
Generatywna Sztuczna Inteligencja (GenAI) jest nie tylko kolejną falą innowacji - to tsunami zmieniające krajobraz biznesu, technologii i codziennego życia. Globalne wydatki na IT mają osiągnąć 5 bilionów dolarów w 2024 roku, co oznacza wzrost o 6,8% w porównaniu z 2023 rokiem - prognozuje Gartner. IDC dodatkowo podkreśla, że sektor AI będzie kontynuował ekspansję, z rocznym tempem wzrostu przekraczającym 18% w najbliższych latach. Przemysły – od finansów po medycynę, szybko adaptują technologie AI, otwierając nowe możliwości dla rozwoju kariery.
Długo oczekiwane środki z nowego budżetu unijnego na lata 2021-2027 oraz z KPO (Krajowego Planu Odbudowy) zaczynają zasilać polską gospodarkę. Cyfryzacja i transformacja w kierunku Przemysłu 4.0 to kierunki rozwoju firm, które będą wspierane szczególnie mocno. Duża część tej pomocy kierowana jest do sektora MŚP, dla którego kompleksowe inwestycje w obszarze informatyzacji były często poza zasięgiem.
W celu podniesienia jakości strony internetowej ERP-view.pl oraz dla wygody korzystania z niej, stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza, że wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie. Więcej informacji znajduje się na stronie Polityka cookies.