Columbus IT rozbudowuje rozwiązanie MiFID

columbusitRozwiązanie, oparte o technologię Microsoft SQL, wspomaga zarządzanie relacjami między instytucjami finansowymi, a klientami zgodnie z unijną dyrektywą MiFID (Markets in Financial Instruments Directive). Od lipca br. dyrektywa zobowiązuje pośredników finansowych., a od nowego roku powinna także sektor bankowy do rzetelnego informowania klientów o inwestycjach.

 

{MosModule module=WiadomościRynekITKraj_Reklama}

Podstawowymi komponentami rozwiązania MiFID są systemy Microsoft Dynamics CRM oraz Microsoft Office SharePoint Server, wykorzystywany do śledzenia i zarządzania przepływem procesów i ich zawartością. Rozwiązanie Columbusa IT jest skalowalne, a wdrożenie trwa 2-4 miesiące.

Wykorzystanie aplikacji CRM i workflow podyktowane jest wymogami wynikającymi z dyrektywy MiFID.

Przedstawiciele banków czy domów maklerskich muszą wiedzieć, czy i jakie doświadczenie mają ich klienci w inwestowaniu, czy i jaką wiedzę mają o instrumentach finansowych. Od tego zależy konstrukcja późniejszej oferty. Klient musi ją rozumieć i być świadomy zarówno szansy, jak i ryzyka, jakie wiążą się z proponowaną inwestycją – mówi Mariusz Kuc, project manager Columbus IT.

To oznacza, że instytucje finansowe muszą zwiększyć przejrzystość swoich działań, informując na bieżąco klientów o proponowanych i realizowanych inwestycjach. W tym obszarze rozwiązanie MiFID daje odpowiednie wsparcie, m.in. automatycznie gromadzi i aktualizuje dane o kliencie oraz zasadach współpracy, publikuje dokumenty na portalu instytucji finansowych, wprowadza też elementy samoobsługi inwestora, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie niezawodności i jakości świadczonych usług – dodaje Mariusz Kuc.

Dodatkowa korzyść wynika z automatyzacji rutynowych działań między instytucją inwestycyjną, a inwestorem. Klient, który chce ulokować swoje środki, udaje się do domu maklerskiego lub banku. Tam zostawia swoje dane osobowe i adres poczty elektronicznej. Po powrocie do domu w swojej skrzynce elektronicznej znajdzie wiadomość z linkiem do strony internetowej, login oraz hasło. Wprowadzone przez pracownika banku dane są w tej samej chwili dostępne dla klienta.

Po zalogowaniu się do serwisu klient może wypełnić krótki formularz, uwzględniający m.in. typy interesujących go usług finansowych i inwestycji. Po wypełnieniu formularz kierowany jest na stronę zawierającą regulamin świadczenia usług oraz informacje o ryzyku inwestycyjnym. Dopiero po akceptacji regulaminu system przesyła do centralnej bazy banku formularz z wybranymi przez klienta formami inwestycji.

Doradca klienta tworzy na podstawie danych zawartych w formularzu odpowiedni profil, który zostanie dopasowany do odpowiednich opcji inwestycyjnych. Doradca przesyła następnie do klienta wiadomość z prośbą o ponowne zalogowanie się do serwisu internetowego banku.

Na koniec rozwiązanie MiFID przesyła do użytkownika pełną, rzetelną, zrozumiałą i udokumentowaną informację o tym, w co dokładnie i na jakich warunkach będą inwestowane środki pieniężne. Tak skonstruowany mechanizm zabezpiecza klienta nie tylko przed dwuznacznościami, które mogą wprowadzić w błąd, ale także umożliwia śledzenie, jak pracują na siebie zainwestowane pieniądze.

Podobne rozwiązanie Columbus IT wdrożył m.in. w oddziale Santander Consumer Finance w Norwegii. Kraj, choć nie należy do UE, był jednym z pierwszych na świecie, które przyjęło odpowiednie regulacje. W ostatnim czasie uczyniły to także m.in. Rumunia, Bułgaria, Francja, Szwecja, Cypr oraz Malta.

Źródło: www.columbusit.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top