Fachowiec z Business Intelligence

HUMANSOFT - SYSTEMY ERP, Business IntelligenceWdrożenie systemu QlikView klasy Business Intelligence in-memory w Drewno Centrum (Grupa Fachowiec) trwało zaledwie dwa tygodnie. Projekt, którym kierowała firma Humansoft, objął procesy sprzedaży oraz gospodarkę magazynową.
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
Drewno Centrum dostarcza hurtowniom i punktom detalicznym elementy wyposażenia wnętrz – drzwi, podłogi oraz boazerie ścienne MDF i PCV. Dynamiczny rozwój firmy oraz rosnąca konkurencja na rynku zmusiły firmę do zastąpienia dotychczasowych aplikacji analitycznych innowacyjnym rozwiązaniem Business Intelligence in-memory.
W odróżnieniu od 'kostek' OLAP technologia in-memory wykonuje obliczenia szybciej. Kalkulacje nawet gigantycznych wolumenów danych mogą trwać zaledwie kilka sekund lub krócej, dzięki czemu kontrola i korygowanie procesów może odbywać się w czasie rzeczywistym. Minuta po minucie – wyjaśnia Krzysztof Milczarski, project manager Humansoft.
Tego też oczekiwała od QlikView spółka Drewno Centrum, która chciała jednocześnie podnieść wydajność procesów sprzedażowych oraz usprawnić zarządzanie magazynem. Było to tym bardziej konieczne, ponieważ kooperantami firmy są zarówno hurtownie, jak i detaliczne punkty sprzedaży, rozlokowane w wielu częściach kraju i działające w innych uwarunkowaniach. Koszyki zakupów podlegają więc ciągłym i różnym zmianom.
Wielką sztuką i kluczem do sukcesu jest prognozowanie i szybkie wychwytywanie tych zmian, dzięki czemu można przygotować taką ofertę, która jakościowo i ilościowo będzie odpowiadać podaży na wielu lokalnych rynkach jednocześnie. W tym też celu Drewno Centrum wdrożyło Business Intelligence in-memory – mówi Krzysztof Milczarski.
QlikView analizuje m.in. dynamikę popytu z perspektywy regionów, kategorii odbiorców oraz przedstawicieli handlowych. Setki tysięcy danych przeliczane są w ułamkach sekund - niezależnie od tego, czy analizy obejmą poziom sprzedaży w ostatnim dniu lub kwartale, przez pryzmat wybranych bądź wszystkich produktów.

Dostęp do tego typu wyników nie tylko pozwala podnieść wydajność procesów sprzedażowych, ale też usprawnia zarządzanie ruchem magazynowym i polityką rabatową. Każde ewentualne odchylenie od przyjętych założeń może być natychmiast wychwycone.
Dla firmy to bezcenna wiedza. Jeśli w masie informacji faktyczne czynniki zostaną w porę zdiagnozowane, menedżerowie mogą równie szybko skorygować działania promocyjne i logistyczne skuteczniej i szybciej niż konkurencja – mówi Krzysztof Milczarski.
Źródło: www.humansoft.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top