Użytkownicy doceniają QlikView

Analizy in-memory zdobyły najważniejsze w biznesie – zaufanie użytkowników. QlikView po raz kolejny zdobywa pierwsze miejsce w kategorii Lojalność klientów w największym, niezależnym badaniu użytkowników narzędzi Business Intelligence.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 


Wiedza w biznesie ma wymierną wartość. Analitycy traktują “Dane i Informacje” jako jeden z podstawowych zasobów przedsiębiorstwa, stawiając je na równi z siłą roboczą, kapitałem i know-how. Pozyskiwanie wiedzy o procesach zachodzących w firmie, to domena narzędzi analitycznych zaliczanych do kategorii business intelligence (BI). Tego typu oprogramowanie przetwarza proste dane (m.in.: zapisy księgowe, zamówienia, informacje o kontrahentach, pracownikach) i przekształca je w wiedzę wykorzystywną w podejmowaniu decyzji zarządczych prowadzących do poprawy efektywności całej organizacji.

Narzędzia Business Intelligence przeszły w ostatnich latach prawdziwą metamorfozę. Od kilku lat tradycyjne rozwiązania Business Intelligence, czyli „kostki” OLAP, są sukcesywnie wypierane przez innowacyjną technologię in-memory, która opiera się na nowym podejściu do analizy danych stawiając na szybkie rezultaty, niskie koszty, pełną elastyczność modelu analitycznego oraz znacznie szerszą dostępność analiz na wszystkich poziomach firmy.

Wybór użytkowników

Analizy in-memory już zdobyły najważniejsze w biznesie – zaufanie użytkowników. QlikView po raz kolejny zdobywa pierwsze miejsce w kategorii Lojalność klientów w największym na świecie niezależnym badaniu użytkowników narzędzi Business Intelligence. W tegorocznym BI Survey 9, przeprowadzonym przez Business Application Research Center (BARC), oprogramowanie analityczne QlikView zajęło pierwsze miejsce w takich kategoriach, jak: 
  • lojalność klientów 
  • satysfakcja z osiągów (najmniej skarg) 
  • chęć zakupu kolejnych licencji.
Oprogramowanie QlikView po raz kolejny zostawiło w tyle taką konkurencję, jak: SAP (Business Objects), Oracle (Hyperion) oraz IBM (Cognos).

Ergonomia doceniona

Łatwość użytkowania po raz kolejny została uznana za jeden z najważniejszych czynników wpływających na decyzję o zakupie (38% respondentów). Klienci QlikView przyznali łatwości użytkowania najwyższy priorytet (64% respondentów). Ponadto z raportu wynika, że średni czas wdrożenia QlikView wynosi 3,3 miesiąca, a mediana 2 miesiące. QlikTech znajduje się pośród liderów przeprowadzania wdrożeń w czasie do 3 miesięcy. Według sonażu IDC aż 96 proc. firm jest zadowolonych z rezultatów wdrożenia QlikView. Niski, lub bardzo niski, poziom satysfakcji deklaruje natomiast tylko 4 proc. respondentów. Dla porównania, niezadowolonych z pracy w tradycyjnych rozwiązaniach business intelligence jest aż 33 proc. firm.
W nowoczesnych firmach liczą się efekty psychologiczne - niezadowoleni użytkownicy korzystają z narzędzi analitycznych tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne np. przy przygotowywaniu miesięcznych raportów. Tłumią w sobie także inwencje, nie mówiąc, w jakim obszarze warto jeszcze wykorzystać możliwości oprogramowania – podsumowuje Marek Grzebyk, Dyrektor Departamentu BI w firmie Hogart Business Systems, głównego partnera QlikTech’a na polskim rynku.
Dostarczane przez Hogart rozwiązania QlikView, które reprezentują nową technologię BI in-memory, są użytkowane przez ponad 50 przedsiębiorstw w Polsce. Są to firmy różnej wielkości i wielu branż m.in.: Antalis Polska, Casinos Poland, Egis Polska, Glaspol, Nowa Itaka, ThyssenKrupp, Wardyńscy i Wspólnicy, Zakłady Chemiczne "Siarkopol" Tarnobrzeg, Oknoplast czy Bomi.

Źródło: HOGART

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top