SAP zwiększa innowacyjność największej na świecie sieci biznesowej

SAPFirma SAP AG przedstawiła plany wdrożenia innowacyjnych rozwiązań SAP w najbardziej zaawansowanej na świecie sieci biznesowej. Dzięki niedawnemu przejęciu przez firmę SAP jej obecnej spółki zależnej Ariba, do sieci Ariba Network należy teraz niemal 1 milion firm — to więcej niż w przypadku innych sieci handlowych. Przedsiębiorstwa należące do tej sieci mogą współpracować ze sobą na wiele nowych sposobów, które pomagają zapewnić bezprecedensowy poziom wydajności procesów sprzedaży, zaopatrzenia, fakturowania i regulowania płatności.
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Wdrożenie w tej sieci biznesowej innowacyjnych rozwiązań firmy SAP z zakresu technologii społecznościowych, mobilnych i przetwarzania w chmurze, a także technologii In-memory, które stanowią trzon platformy SAP HANA®, pobudzi współpracę między firmami w skali ogólnoświatowej oraz zapewni jeszcze wyższy poziom efektywności i jeszcze lepszy wgląd w działanie sieci. Informacja ta została ogłoszona na połączonej konferencji SAPPHIRE® NOW + SAP® TechEd odbywającej się w Madrycie w dniach 13-16 listopada 2012 r.

Firma SAP poinformowała również o wprowadzeniu na rynek kilku nowych rozwiązań przyspieszających wdrażanie, które pozwolą klientom korzystającym z oprogramowania SAP® Business Suite szybciej i łatwiej zintegrować ten pakiet z siecią Ariba Network oraz czerpać oferowane przez tę sieć korzyści:
  • integracja katalogu produktów z oprogramowania SAP Business Suite, łącznie z funkcjami do zarządzania materiałami logistycznymi oraz kontaktami z dostawcami, z siecią Ariba Network w oparciu o oprogramowanie SAP NetWeaver® Process Orchestration;
  • automatyzacja obsługi zamówień i fakturowania w celu zautomatyzowanej wymiany dokumentów w ramach procesów „od nabycia do zapłaty” (procure-to-pay) i „od zamówienia do zapłaty" (order-to-cash).
Internetowe narzędzia społecznościowe zmieniły specyfikę naszych kontaktów osobistych, zapewniając nam nowe formy kontaktów z ludźmi i dostępu do informacji ― powiedział Jim Hagemann Snabe, współdyrektor generalny firmy SAP. „Zapewniamy firmom różnej wielkości takie same możliwości działania. Do sieci utworzonej przez firmy SAP i Ariba należy już 1 milion przedsiębiorstw ― jest to więc największa sieć biznesowa na świecie. Działając razem, zapewnimy tym przedsiębiorstwom wzrost produktywności i efektywności oraz ułatwimy współpracę dostawców, partnerów i klientów.
Usuwanie barier biznesowych

Dzięki przejęciu spółki Ariba firma SAP stworzyła nowy model działalności biznesowej, który pozwala skutecznie wyeliminować bariery między poszczególnymi firmami. Pracując w środowisku sieciowym przedsiębiorstwa mogą efektywnie wyszukiwać klientów, dostawców i partnerów oraz współpracować z nimi. Wdrożono też nowe procesy i zapewniono nowe formy wglądu w funkcjonowanie społeczności, które mogą zapewnić wzrost produktywności w różnych regionach geograficznych i obszarach działalności biznesowej. Sieć biznesowa Ariba zapewnia dziś firmom:
  • otrzymywanie aktualnych informacji biznesowych;
  • zarządzanie zamówieniami i statusami w czasie rzeczywistym;
  • przyspieszenie regulowania płatności za towary i usługi oraz optymalizacja przepływu środków pieniężnych poprzez wcześniejsze dokonywanie płatności;
  • wgląd w nowe dane analityczne na temat społeczności ułatwiające podejmowanie decyzji.
Korzyści dla nabywców: szybsze ustalenie właściwego sprzedawcy

PPG, czołowy producent powłok i produktów specjalistycznych, to doskonały przykład dużego przedsiębiorstwa korzystającego obecnie z usługi Ariba Discovery, która umożliwia kojarzenie nabywców i sprzedawców w skali ogólnoświatowej za pomocą sieci biznesowej Ariba. Ta warta 15 mld USD firma jest w stanie szybko rozszerzyć pulę potencjalnych sprzedawców poza ramy lokalne oraz zdobyć unikatowe informacje umożliwiające ocenę tych sprzedawców (takie jak historia ich transakcji w sieci oraz oceny działania tych sprzedawców wygenerowane przez innych członków sieci). Może też pobudzić konkurencję między oferentami z całego świata w ramach procesów wyszukiwania potencjalnych źródeł zaopatrzenia.
Korzystając z innych kanałów informacyjnych, potrzebowaliśmy znacznej ilości czasu na ocenę jakości sprzedawców ― nie byliśmy przy tym nawet pewni tej jakości ― powiedział Dan Wolfred, członek kierownictwa działu procesów i technologii (Process & Technology) w firmie PPG Industries. „Usługa Ariba Discovery skutecznie zarządza procesem identyfikacji nowych sprzedawców. Z uwagi na szeroki zasięg tej usługi można z niej korzystać w skali globalnej. Pozwala to naszym handlowcom znacznie skrócić czas wyszukiwania nowych dostawców.
Korzyści dla dostawców: szybsze otrzymywanie płatności, większa produktywność

Oprócz uzyskania dostępu do nowych okazji biznesowych, jakie oferuje największa na świecie społeczność nabywców Global 2000, sprzedawcy mogą liczyć na znacznie wyższy poziom efektywności i przejrzystości procesów. Użytkownicy sieci biznesowej Ariba odnotowują o 50% krótsze cykle zawierania transakcji, o 60% większą dokładność realizacji zamówień, dwucyfrowe wzrosty przychodów z realizowanych w sieci transakcji z istniejącymi i nowymi klientami oraz o 20% szybsze regulowanie płatności. Sieć biznesowa Ariba oferuje także nowe formy współpracy i wglądu w tę współpracę dostępne jedynie w modelu sieciowym.

Korzystając z dostępnych w sieci narzędzi do dynamicznego udzielania upustów, nabywcy mogą w zamian za udzielone upusty przyspieszyć regulowanie płatności za zatwierdzone faktury na rzecz kluczowych dostawców, umożliwiając dostawcom natychmiastowe odzyskanie środków pieniężnych. Sprzedawcy mogą uzyskać większy wgląd w przyszłe przepływy środków pieniężnych, większą pewność co do terminów zapłaty oraz możliwość szybszego wykorzystania środków pieniężnych.
  • Firma Mediafly z siedzibą w Chicago jest zaufanym dostawcą z listy Fortune 1000. Rozwiązania firmy umożliwiają oferowanie atrakcyjnych treści handlowych i marketingowych na różnego typu urządzeniach mobilnych i inteligentnych. Firma skorzystała z narzędzi do udzielania upustów w kontaktach z jednym ze swoich klientów i dzięki temu może liczyć na płatności po 14 dniach zamiast po 90.
  • Firma MarkMaster z siedzibą w Tampa jest dostawcą plakietek identyfikacyjnych, tabliczek z nazwiskami, pieczątek gumowych, oznakowań, banerów i kalkomanii dla firm z listy Fortune 500. Korzystając z usługi Ariba Discovery udało jej się zwiększyć przychody o ponad 300%.

Plan działania: przekształcenie niemożliwego w możliwe

Planując udostępnienie w sieci biznesowej Ariba rozwiązań analitycznych firmy SAP, a także obsługę platformy SAP HANA, firmy SAP i Ariba umożliwią przedsiębiorstwom korzystanie z treści transakcyjnych oraz informacji dotyczących współpracy w sieci. Pozwoli to na podejmowanie lepszych decyzji zakupowych, sprzedażowych i finansowych. Firmy będą mogły uzyskiwać w czasie rzeczywistym dostęp do danych rynkowych, informacji o dostawcach, historii transakcji i warunków umów, a także analizować te informacje za pomocą prostego, atrakcyjnego wizualnie interfejsu, z dowolnego miejsca, o dowolnej porze i z poziomu dowolnego urządzenia.
Internet stanowi podstawę firm przedsiębiorstw sieciowych, które utrzymują kontakty ze swoimi pracownikami, klientami, partnerami i dostawcami oraz wykorzystują te możliwości kontaktu ze społecznością w celu rozwiązywania ważnych problemów biznesowych” ― powiedział Michael Fauscette, wiceprezes działu oprogramowania biznesowego (Software Business Solutions) w firmie IDC. „Dzięki integracji społecznościowych, mobilnych i ułatwiających współpracę aplikacji biznesowych dostawcy tacy jak firma SAP szybko wkraczają w ten nowy obszar, zapewniając znacznie wyższy poziom produktywności oraz innowacyjności rozwiązań dla klientów.
Źródło: www.sap.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top