Branża turystyczna stoi na rozdrożu w kwestii Big Data

Raport autorstwa Thomasa H. Davenporta, profesora Harvard Business School, wskazuje, że Big Data będzie kształtować przyszłość podróżowania, przynosząc potencjalne korzyści zarówno firmom turystycznym, jak i podróżnym.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
Jak wynika z niezależnego, globalnego raportu opublikowanego w dniu dzisiejszym, Big Data ma ogromny potencjał pozwalający na przekształcenie sposobu świadczenia usług przez firmy z branży turystycznej. Badanie podkreśla jednak, że sektor turystyczny znajduje się dziś na rozdrożu w kwestii Big Data, dlatego firmy powinny potraktować ten trend priorytetowo, aby uzyskać maksymalne korzyści i jednocześnie zapewnić swoim klientom bardziej inteligentne i przyjemne doświadczenie podróży.

Raport zatytułowany „Na rozdrożu Big Data: zwrot w kierunku inteligentniejszych doświadczeń z podróżowania" („At the Big Data Crossroads: turning towards a smarter travel experience") wskazuje na potrzebę powstawania nowych technologii i strategii do zarządzania dużą ilością danych oraz pokazuje, w jaki sposób można wykorzystać Big Data, aby podróż odpowiadała potrzebom i preferencjom klienta, a nie była wynikiem procesów zachodzących w branży.

Na podstawie szeroko zakrojonych badań przeprowadzonych z udziałem dyrektorów IT oraz ekspertów z dziedziny Big Data reprezentujących firmy z całego świata, w tym Air France-KLM, Cathay Pacific, Eurostar, Facebook, Frontier Airlines, Kajak, hotele Marriott i port lotniczy w Monachium, wyłania się kilka kluczowych wniosków:
  1. Obecnie jest odpowiedni czas na podjęcie działań w kwestii Big Data: profesor Davenport wzywa firmy z branży turystycznej do porównania swojej dojrzałości w tym zakresie w stosunku do innych przedstawicieli branży, oraz jednoczesnego gromadzenia niezbędnych umiejętności naukowych i opracowywania ogólnej strategii firmy dotyczącej Big Data.
  2. Big Data oferuje firmom turystycznym duże możliwości w zakresie poprawy zarówno prowadzonego biznesu, jak i doświadczeń podróżnych: Big Data oferuje takie korzyści jak usprawnienie procesu decyzyjnego, większa innowacyjność produktów i usług oraz umocnienie relacji z klientami, które będą możliwe do osiągnięcia dzięki nowemu podejściu do zarządzania dochodami, operacjami wewnętrznymi oraz relacjami z klientami.
  3. Wykorzystanie Big Data otwiera dziś wiele możliwości przed branżą turystyczną: raport zawiera przykłady wykorzystania Big Data w wiodących firmach branży turystycznej: począwszy od prognozowanego modelu cenowego lotów oferowanego przez firmę KAYAK, który prezentuje klientom możliwe zmiany w cenach lotów w perspektywie 7 dni, a skończywszy na technologii Hadoop wykorzystywanej przez linie lotnicze Air France-KLM jako podstawy systemu do zarządzania dochodami w całej grupie.
  4. Nowe technologie będą kluczem do ewolucji Big Data: pojawienie się nowego oprogramowania otwartego (open-source), umożliwiającego dzielenie procesów przetwarzania danych pomiędzy wiele serwerów klasy commodity, które w połączeniu z nowymi typami baz danych obejmującymi podejście kolumnowe i wertykalne oraz nowymi językami programowania, takimi jak Python, Pig oraz Hive, dostarcza możliwości pozwalające wykorzystać duże ilości danych.
  5. Efektywne wdrażanie projektów w zakresie Big Data wiąże się z szeregiem wyzwań: raport pokazuje, że aby uzyskać korzyści płynące z Big Data, branża turystyczna musi stawić czoła dużym wyzwaniom, takim jak fragmentacja danych rozproszonych w wielu systemach, współistnienie Big Data oraz tradycyjnej architektury zarządzania danymi, znalezienie i zatrudnienie osób posiadających specjalistyczne umiejętności w zakresie Big Data oraz odpowiedzialne zarządzanie danymi, które będzie zgodne z interesem wszystkich.
Branża turystyczna stoi dziś na rozdrożu, jeśli chodzi o koncepcję Big Data, która dzięki nowym technologiom umożliwia wykorzystanie potencjału rosnącej liczby danych, pozwalając na zwiększenie zysków oraz wydajności operacyjnej. Niektóre wiodące firmy są już pionierami w zakresie wykorzystania Big Data i już widać ich ogromny wpływ na branżę. Linie lotnicze, lotniska, hotele, firmy z branży kolejowej oraz sprzedawcy usług turystycznych muszą zadać sobie pytanie, czy posiadają odpowiednią strategię dotyczącą Big Data i czy pozwala im ona znaleźć się w czołówce firm potrafiących wykorzystać te możliwości - skomentował Thomas H. Davenport, profesor wizytujący w Harvard Business School, współzałożyciel i dyrektor ds. badań w International Institute for Analytics oraz autor raportu.
Jesteśmy zobowiązani do rozpoczęcia dyskusji na temat kluczowych trendów, aby uczestniczyć w debacie dotyczącej przyszłości naszej branży. Kluczowym punktem tej dyskusji jest teraz niewątpliwie Big Data. Nie da się przecenić potencjału transformacyjnego Big Data, zarówno pod względem poprawy doświadczeń płynących z podróżowania, jak i szerszego funkcjonowania całej branży. Biorąc to pod uwagę, Big Data może stanowić największą szansę dla współczesnej branży turystycznej, umożliwiającą wykorzystanie zmieniającej się struktury danych w celu maksymalizowania korzyści. Jednocześnie koncepcja Big Data stwarza także szansę na przywrócenie przyjemności z podróżowania dzięki udoskonaleniu doświadczeń podróżnych - powiedział Hervé Couturier, Head of R&D, Amadeus.
Pełną treść raportu można pobrać ze strony: www.amadeus.com/bigdata

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top