oracle 120Autonomiczna Baza Danych Oracle należy do najważniejszych rozwiązań IT – zarówno w całej historii technologii informatycznych, jak i naszej firmy. Autonomous Database wchodzi w skład najobszerniejszej w branży oferty zaawansowanych rozwiązań bazodanowych Oracle i narzędzi do zarządzania danymi. Gdy spoglądamy wstecz na drogę do środowiska autonomicznego, warto sobie uświadomić, jak dotarliśmy do tego miejsca.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Punktem wyjścia była dla nas era informacji, która stanowiła przejście od rewolucji przemysłowej do gospodarki opartej na technologiach informatycznych. Przemiana ta spowodowała gwałtowny wzrost ilości danych oraz powstanie nowych technologii w zakresie przetwarzania, pamięci masowej i sieci. Firma Oracle była jednym z prawdziwych pionierów ery informacji. Od początku towarzyszyło nam przekonanie, że podstawą technologii informatycznych jest sprawne zarządzanie informacjami i dostarczanie klientom narzędzi pozwalających z nich efektywnie korzystać. Obecnie znajdujemy się na progu kolejnej epoki: wprowadzamy rynek i naszych klientów do nowej ery zarządzania danymi z użyciem sztucznej inteligencji, którą można nazwać epoką automatyzacji.

Epoka ta będzie jedną z największych przemian technologicznych, jakich mieliśmy szansę doświadczyć. Dzięki nowym technologiom klienci dysponują teraz narzędziami, które pozwalają im zautomatyzować rozmaite zadania wykonywane ręcznie przy jednoczesnym obniżeniu kosztów i zmniejszeniu ryzyka. Całkowicie zmieni to nasze podejście do technologii informatycznych. Pomoże odciążyć budżety, zmniejszyć nakład pracy i uwolnić wyobraźnię, a zatem umożliwi skupienie się na rozwoju i innowacjach biznesowych. Dzięki technologiom autonomicznym możemy zautomatyzować gromadzenie danych z licznych aplikacji, wizualizować miliony punktów danych i robić to szybko i prosto. Kluczowy jest tu system, który automatycznie formułuje zalecenia i dostarcza firmie użyteczne analizy — dzięki nim przedsiębiorstwa mogą lepiej zrozumieć swoje operacje, pracowników, rynki i klientów.

Szanse stwarzane przez chmurę są realne i obecne już dziś. Zapewniają firmom elementy do opracowywania pionierskich, przełomowych innowacji i rewolucjonizowania całych branż. Sektor usług finansowych wykorzystuje sztuczną inteligencję do automatycznego prognozowania bez ingerencji człowieka. W inteligentnej produkcji dane dostarczane w czasie rzeczywistym przez Internet Rzeczy służą do optymalizacji sprzętu, a laboratoria medyczne używają technologii autonomicznych do generowania wyników w ciągu minut, a nie tygodni, co przyspiesza diagnostykę i rozpoczęcie leczenia, a w ostatecznym rozrachunku także powrót do zdrowia.

Tak jak w przypadku wszystkich szans również tu istnieją jednak wyzwania

Obecnie nie ma zapewne ważniejszego wyzwania niż bezpieczeństwo. Wraz z rozwojem łączności zagrożenia stają się bardziej realne, a wraz z większymi możliwościami działania przestępców, nowe zagrożenia stają się coraz bardziej złożone i trudniejsze do uniknięcia. Działy zabezpieczeń organizacji z trudem dotrzymują kroku tym uporczywym atakom.

Istnieje pewna liczba o newralgicznym znaczeniu — jest to liczba 100. Przedsiębiorstwa muszą reagować prawidłowo przez 100% czasu. Przestępcy wystarczy, że wykaże się skutecznością tylko raz. Jeśli nie wykryjemy początkowych ataków i nie potrafimy im zapobiec, wówczas z większym prawdopodobieństwem przestępcy wnikną głębiej do systemów organizacji i spowodują poważniejszy problem. Sytuację komplikuje istnienie coraz większej ilości danych oraz liczniejszych urządzeń i aplikacji stwarzających obszerniejszy front podatności na ataki. Dodatkowo w wielu firmach brakuje automatyzacji, co wprowadza duże ryzyko wystąpienia błędów ludzkich. Potrzebujemy więc lepszego sposobu na eliminowanie pojawiających się zagrożeń. Dzięki możliwościom narzędzi autonomicznych nasi klienci dysponują teraz rozwiązaniami pozwalającymi im uwolnić niezrównany potencjał i zrobić to w bezpieczny sposób.

Technologie autonomiczne zasadniczo zmieniają to, jak doświadczamy danych. Nie ograniczamy się już tylko do ich gromadzenia lub wyświetlania. W przeszłości pracowaliśmy na prostych tabelach, schematach i wykresach punktowych. Teraz dysponujemy żywymi, złożonymi, kreatywnymi wizualizacjami o głębszym znaczeniu. Mamy nowe sposoby na interakcję z otaczającym nas światem i możemy podejmować działania na podstawie analiz — zbiorczych i predykcyjnych, samodzielnie lub w zautomatyzowany sposób.

Autor: Tomasz Przybyszewski - Regionalny Dyrektor Sprzedaży Oracle Cloud w Polsce i na Ukrainie
Źródło: www.oracle.com/

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top