Jak jedna aplikacja wyeliminowa 4 tony papierowych kuponów LPP?

Software house Silky Coders korzystając z technologii low-code zautomatyzował w LPP kilkadziesiąt procesów biznesowych i obiegi kilkuset…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

oracle 120Coraz częściej asystenci cyfrowi lub chatboty oparte na sztucznej inteligencji, które już od kilku lat doskonale sprawdzają się w aplikacjach konsumenckich, wkraczają w świat aplikacji biznesowych. Ich główną zaletą jest możliwość uzyskania natychmiastowej odpowiedzi na pytania zadawane w języku naturalnym, bez konieczności uruchamiania docelowej aplikacji biznesowej czy odbywania szkoleń z obsługi.

oracle 120Praca zdalna, to specyficzny model wykonywania obowiązków zatrudnionego wobec pracodawcy, w którym praca wykonywana jest poza stałym miejscem zatrudnienia. Taki tryb jest znany i stosowany już od wielu lat, jednak zwłaszcza w ostatnich miesiącach stał się szczególnie popularny, a w wielu firmach wręcz obowiązkowy.

W listopadzie zeszłego roku firma Forrester przewidywała, że w 2020 roku wartość rynku chmury publicznej wzrośnie do 299,4 mld USD. W związku z tym nie powinno dziwić, że firmy chcą czerpać korzyści z zalet przetwarzania w chmurze przez tworzenie aplikacji typu cloud-native. Dzięki temu można uzyskać wyjątkowo elastyczne aplikacje, które mogą być tworzone i wdrażane szybciej niż kiedykolwiek przedtem.

Atos, światowy lider transformacji cyfrowej, z sukcesem zakończył pierwszy etap wdrożenia SAP S/4HANA® dla Parlamentu Europejskiego. Projekt rozpoczęty pod koniec roku 2016 pozwolił zastąpić dotychczasowe systemy finansowe platformą SAP S/4HANA, która zmodernizuje i zautomatyzuje system finansowy oraz dostarczy nowe korzyści pracownikom.

ORACLEKluczowi interesariusze rządowi w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) zaczynają wdrażać strategię koncentracji na obywatelu jako główną zasadę cyfryzacji. Zdają sobie sprawę z tego, że aby usługi cyfrowe i inicjatywy w dziedzinie e-administracji były powszechnie używane przez obywateli, muszą być łatwe w użyciu i udostępniać przemyślane procesy.

Praca zdalna to w czasach pandemii koronawirusa zupełnie nowe doświadczenie dla wielu organizacji. Jednakże, jak wynika z raportu firmy Buffer, już 1 na 3 firmy działa w ten sposób na co dzień, niezależnie od zaleceń epidemiologów, a aż 98 proc. pracowników chce pracować z domu. Istnieje szereg narzędzi cyfrowych, które wspierają ten tryb pracy. SAP chcąc pomóc organizacjom, które szukają różnych narzędzi i sposobów na zapewnienie ciągłości działania, wprowadza bezpłatny dostęp do wybranych rozwiązań ułatwiających zdalne zarządzanie biznesem.

Sztuczna Inteligencja (AI) oraz automatyzacja stają się coraz popularniejsze i coraz częściej jest o nich głośno także w mediach. Czy za sprawą robotów wszyscy stracimy pracę? Czas zmierzyć się ze wszystkimi mitami związanymi z Inteligentną Automatyzacją. Co jest prawdą? Jak AI zmienia nasz świat? Sprawdźmy to.

Cisco ogłosiło rozszerzenie oferty rozwiązań dla Internetu rzeczy, umożliwiając dostawcom usług zarządzanie środowiskami IoT wykorzystującymi do swojego działania sieć komórkową oraz nowe scenariusze użycia dla zastosowań 5G.

W zeszłym roku firma Red Hat postanowiła sprawdzić, co szefowie działów informatycznych sądzą o oprogramowaniu open source, dlaczego je wybierają i jak zamierzają je wykorzystać w przyszłości. Zaowocowało to powstaniem raportu The 2019 State of Enterprise Open Source: A Red Hat Report. Wnioski z opracowania potwierdzają, że korporacyjne oprogramowanie open source stało się domyślną opcją działów informatycznych na całym świecie. Przedsiębiorstwa używają go w kategoriach, które wcześniej były domeną zastrzeżonych technologii.

oracle 120Autonomiczna Baza Danych Oracle należy do najważniejszych rozwiązań IT – zarówno w całej historii technologii informatycznych, jak i naszej firmy. Autonomous Database wchodzi w skład najobszerniejszej w branży oferty zaawansowanych rozwiązań bazodanowych Oracle i narzędzi do zarządzania danymi. Gdy spoglądamy wstecz na drogę do środowiska autonomicznego, warto sobie uświadomić, jak dotarliśmy do tego miejsca.

Raport Instytutu Badawczego Capgemini pokazuje, że Europa przewodzi we wdrażaniu rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI) w procesach produkcyjnych. 51% największych światowych producentów w Europie wdraża co najmniej jedno rozwiązanie z obszaru sztucznej inteligencji. Eksperci Capgemini rekomendują, aby producenci powinni skoncentrować się na trzech obszarach zastosowania AI: kontroli jakości produktu, planowania popytu i inteligentnego utrzymania i naprawy sprzętu.

oracle 120Globalne badanie uwidacznia, jak przedsiębiorstwa wykorzystują nowe technologie do poprawy swoich finansów i optymalizacji działalności operacyjnej w celu wypracowania przewagi nad konkurencją.

Pogłoski o śmierci tradycyjnego handlu detalicznego są mocno przesadzone. Jeśli jednak sklepy stacjonarne mają dotrzymać kroku e-commerce, powinny wdrażać technologie, których oczekują konsumenci. Wirtualne przymierzalnie, samoobsługowe kasy oraz smart carty zamiast zwykłych koszyków zakupowych – to tylko niektóre nowinki mogące zapewniać detalistom zyski, o jakich obecnie mogą tylko pomarzyć. Dlaczego więc tylko 40 proc. sprzedawców uważa automatyzację za strategiczną konieczność?

Mimo ciągłego rozwoju e-commerce sklepy stacjonarne nie odchodzą do lamusa, ale jeszcze bardziej koncentrują się na połączeniu światów off-line i on-line. Wszystko po to, żeby sprostać rosnącym oczekiwaniom klienta. Kolejne sieci handlowe decydują się na wprowadzenie rozwiązań samoobsługowych, które odciążają kasjerów i pomagają w zmniejszeniu kolejek. Coraz popularniejsze stają się też rozwiązania typu self-scanning czy scan&go, które u naszych zachodnich sąsiadów rozwijają się od 2015 r. w tempie 50 proc. rocznie.

Pomimo niepewnych perspektyw gospodarczych, budżety IT na rynkach niemieckojęzycznych będą nadal rosły w nadchodzącym roku. Prognozy na rok 2021 są również pozytywne, jak pokazują wstępne wyniki badania trendów w dziedzinie IT, przeprowadzonego przez Capgemini. To wyraźny sygnał dla polskiego rynku IT pokazujący gdzie należy szukać przyszłych motorów wzrostu.

ipcc logo 2016 okInfor ogłosił wprowadzenie aplikacji zaprojektowanych specjalnie dla detalistów omnichannel i właścicieli marek modowych, służące optymalizacji stanów magazynowych, zwiększeniu planowania popytu i dostaw, podniesieniu efektywności fabryk i przyspieszeniu wprowadzania produktów na rynek.

Aplikacje będące kluczowym aktywem – zasobem przedsiębiorstw, ciągle jeszcze nie są tak dobrze widoczne dla biznesu, jak proces dostawy jedzenia dla zamawiającego online. Z rozmów z klientami wiemy, że aplikacje są siłą napędową biznesu. Wiemy też, że digitalizacja stała się powszechna we wszystkich sektorach i presja na cyfrową zmianę rośnie.

Gdy w 1994 roku założono firmę Amazon, niewiele osób przewidywało, że to wydarzenie zrewolucjonizuje rynek retail i sprawi, że ogromna część sprzedaży przeniesie się do Internetu. Chcąc skutecznie konkurować w branży retail, biznes powinien wykorzystywać technologie analityczne, takie jak wzbogacone o sztuczną inteligencję i działające w chmurze rozwiązanie SAS Intelligent Planning Suite.

Roboty nie potrzebują podwyżki płacy minimalnej, świetnie odnajdują się nie tylko na hali przemysłowej, ale też w biurze oraz skutecznie współpracują z człowiekiem. W dodatku sytuacja na rynku zatrudnienia będzie sprzyjała ich demokratyzacji, czyli upowszechnianiu w firmach różnej wielkości. Analitycy Abile prognozują że, w 2020 roku liczba wdrożeń robotyzacji procesów biznesowych urośnie nawet o 30%, głównie dzięki popularyzacji tego rozwiązania w sektorze MŚP. Trend wzrostowy umocni się także dzięki upadkowi mitu „złych robotów”.

Sztuczna inteligencja i blockchain to tematy, które często gościły w świecie technologii w ubiegłym roku. Te dwa zagadnienia w znaczącym stopniu zmienią także sposób, w jaki funkcjonują działy IT zarówno w przedsiębiorstwach, jak w i sferze publicznej. Rok 2020 zapowiada się naprawdę ciekawie, a część procesów i stojących za nimi innowacji, na które jeszcze w ubiegłym roku patrzyliśmy zaledwie z ciekawością, w roku 2020 stanie się powszechnie używanymi rozwiązaniami. Specjaliści Red Hat przygotowali prognozę jak rozwijać się będą zagadnienia sztucznej inteligencji czy też wykorzystanie blockchain w najbliższych 12 miesiącach.

SmartSight™ z mobilnym systemem do automatyzacji EMA50 jest pierwszym skierowanym do sektora handlu detalicznego zrobotyzowanym rozwiązaniem dostępnym w ramach subskrypcji, które na podstawie danych opracowuje działania naprawcze umożliwiające zwiększenie sprzedaży w sklepach.

Comtrust wprowadza cyberagenta, który powstał po udźwiękowieniu SAP Conversational AI - chatbota opartego o sztuczną inteligencję. Od teraz bot, który czatował z klientami może również z nimi rozmawiać przez telefon, jak człowiek. W trosce o doświadczenia klientów Comtrust nie tylko nadał botowi „ludzki głos”, ale również zintegrował go z SAP C/4 Hana. Jeżeli bot nie byłby w stanie obsłużyć klienta, kontakt wraz z całą historią konwersacji będzie przekazany do żywego agenta.

Firma Transition Technologies wdrożyła w ukraińskiej spółce Donbasenergo swój autorski system LUXtrade do zarządzania procesami biznesowymi w handlu energią elektryczną. Pierwsze tego typu rozwiązanie na tamtejszym rynku, zostało przygotowane w oparciu o chmurę Oracle i usprawniło m.in. procesy planowania i logistyki, obsługę handlu i rozliczeń, zarządzanie portfelem kontraktów, komunikację z kontrahentami, czy analizy i raportowanie. Zrealizowany projekt to także pierwsze wdrożenie systemu LUXtrade w oparciu o chmurę publiczną Oracle.

Rynek detaliczny zmienia się, a małe sklepy muszą odpowiadać na rosnące oczekiwania klientów. Konsumenci oczekują między innymi nowoczesnych promocji, bez których tradycyjne punkty handlowe tracą swoją konkurencyjność oraz atrakcyjność. Grupa COMP kieruje do detalistów i producentów pierwszą w Polsce cyfrową platformę usługową, działającą w oparciu o niedostępne wcześniej możliwości urządzeń fiskalnych, jednocześnie pozwalając lokalnym przedsiębiorcom rozwijać swoją ofertę.

oracle 120W obecnych czasach jednym z najważniejszych czynników sukcesu firmy jest doskonała obsługa jej klientów. Firma może oferować najlepsze produkty, najlepsze narzędzia handlowe i marketingowe oraz najlepsze ceny, lecz bez adekwatnej obsługi klienta i serwisu nigdy nie zbuduje długoterminowych, rentownych relacji, które decydują o sukcesie.

Red Hat poinformował o dostępności nowej wersji platformy Red Hat Process Automation. Oferuje ona rozbudowane mechanizmy sztucznej inteligencji, które wykorzystywane są do predykcyjnego modelowania decyzji, a także mechanizmy wspierające tworzenie aplikacji biznesowych opartych na procesach i decyzjach z wykorzystaniem architektury mikrointerfejsów klienckich (ang. micro-frontends). W połączeniu z dodatkowymi usprawnieniami komfortu pracy użytkowników platformy Red Hat Process Automation funkcje te wzbogacają zestaw narzędzi dla projektantów aplikacji biznesowych.

Ultima Ratio, pierwszy w Polsce elektroniczny sąd arbitrażowy przy Stowarzyszeniu Notariuszy RP, podpisał umowę z warszawską spółką IUS.AI na wdrożenie modułów informatycznych opartych na sztucznej inteligencji. Wyroki będą zapadać szybciej, bo docelowe, nowe funkcje mogą zastąpić człowieka nawet w 80% procesu związanego z prowadzeniem sprawy i wydawaniem wyroków. Pierwsze moduły oparte na sztucznej inteligencji rozpoczną pracę już w połowie przyszłego roku.

Cisco przedstawiło szczegóły strategii technologicznej budowy nowego Internetu, zaprojektowanego tak, aby cyfrowe innowacje mogły pokonać bariery związane z wydajnością, kosztami oraz zużyciem energii obecnej infrastruktury. W ciągu najbliższych dzisięcioleci to podejście zmieni sposób, w jaki działa Internet. Strategia Cisco już teraz umożliwia dostarczenie przełomowej technologii, która toruje drogę deweloperom tworzącym aplikacje i usługi, o których dopiero zaczynali marzyć.

oracle 120Firma Oracle została wyróżniona w dwóch niedawno opublikowanych raportach firmy Gartner dotyczących baz danych. Zajęła pierwsze miejsce we wszystkich 4 przypadkach użycia bazy danych Oracle Database w raporcie Gartner pt. „Newralgiczne możliwości systemów zarządzania operacyjnymi bazami danych”1 za 2019 rok oraz została uznana za lidera w raporcie „Magiczny kwadrant dotyczący systemów zarządzania operacyjnymi bazami danych”2 za 2019 rok.

comarchComarch OCR to usługa chmurowa do rozpoznawania danych znajdujących się na fakturach. Teraz można ją zakupić z 30-procentowym rabatem. Oferta jest ważna do końca grudnia 2019 roku.

Microsoft i Cisco ogłaszają partnerstwo na rzecz ujednolicenia możliwości współpracy w środowisku cyfrowym. Porozumienie umożliwi urządzeniom wideo Cisco Webex łączenie się ze środowiskiem współpracy Microsoft Teams w nowy wygodniejszy sposób.

oracle 120Klient na pierwszym miejscu, koncentracja na kliencie, strategia ukierunkowana na klienta: to hasła dobrze znane firmom działającym w modelach B2C, B2B, G2C, G2B lub w ich jakimkolwiek połączeniu. Organizacje te zdają sobie sprawę, że ostatecznym celem jest to, aby klient był zadowolony, mając nadzieję, że dzięki temu będzie również lojalny — przynajmniej przez pewien czas.

Według raportu Forrestera "Predictions 2019: Artificial Intelligence" w tym roku biznes stawia na przemyślane wdrażanie sztucznej inteligencji. To świetna informacja dla firm, które szukają oszczędności lub chcą wybić się na innowacjach. Pamiętać jednak należy, że nawet blisko połowa pojawiających się na rynku rozwiązań IT, co najmniej mija się z prawdą w swoich deklaracjach o wykorzystywaniu w nich sztucznej inteligencji (za raportem MMC Ventures. The state of AI: Divergence, 2019).

Najnowsze badanie SAS przeprowadzone wśród liderów biznesu pokazuje, że stopień zaawansowania projektów z zakresu sztucznej inteligencji ma największy wpływ na to, czy organizacja wykorzystuje pełnię potencjału Internetu rzeczy. 90% respondentów przyznało, że dzięki AI (Articficial Intelligence) wyniki inicjatyw IoT (Internet of Things) przekroczyły ich oczekiwania. Badanie wykazało również, że przedsiębiorstwa korzystające z IoT i AI mają dwucyfrową przewagę nad konkurencją korzystającą wyłącznie z rozwiązań Internetu rzeczy. Różnice między firmami są mierzone za pomocą rożnych wskaźników biznesowych, takich jak: produktywność zespołu, poziom innowacji czy koszty operacyjne.

ORACLEW swoim wystąpieniu otwierającym konferencję Oracle OpenWorld 16 września Prezes rady nadzorczej Oracle i dyrektor ds. technicznych Larry Ellison omawiał wiele zagadnień związanych z wprowadzeniem technologii autonomicznych. Wyjaśnił też, że największe korzyści z takich systemów będą związane z eliminacją błędów człowieka. W przypadku samochodów pozwala to zapobiegać wypadkom. W świecie technologii eliminuje to częste błędy użytkowników, które sprawiają, że dane są narażone na ataki hakerów.

Jak wynika z najnowszego badania Cisco, maksymalizacja wartości biznesu stanowi główny priorytet działów IT. Oznacza to potrzebę zwiększenia poziomu innowacji oraz dostosowania działań w zakresie technologii do założeń strategii biznesowych. W badaniu Cisco wzięło udział ponad 2000 liderów IT i specjalistów ds. sieci.

Aż 74 proc. firm uważa, że oprogramowanie Open Source w strategii rozwoju ich firm jest niezwykle ważne lub bardzo ważne. 3/4 jest zdania, że wykorzystanie tych rozwiązań w ich organizacjach wzrośnie w ciągu następnych 12 miesięcy. Tak wynika z ankiet przeprowadzonych przez firmę Red Hat wśród przedstawicieli przedsiębiorstw i organizacji z sektora publicznego działających w Polsce.

Przemysł 4.0, przemysłowy Internet Rzeczy czy fabryka przyszłości: Coraz więcej użytkowników przemysłowych myśli o cyfryzacji operacji produkcyjnych. Nie istnieje żadna magiczna formuła dla tej transformacji. Ale po drodze lepiej nie popełnić wszelkich możliwych błędów. Firma Bosch Rexroth ma za sobą już przeszło pięć lat doświadczenia we wprowadzaniu koncepcji Przemysłu 4.0, zdobytego jako efekt działalności własnej oraz innych firm. W ramach tego procesu, specjaliści firmy w dziedzinie automatyki zidentyfikowali pięć największych przeszkód, które utrudniają wprowadzenie IoT i zwiększają jego koszty.

W południowokoreańskim Songdo programiści i naukowcy stworzyli jedno z pierwszych tzw. inteligentnych miast. Ma ono uczynić życie jego mieszkańców wygodniejszym i bezpieczniejszym przy jednoczesnej oszczędności energii i zasobów. Niezbędne do prawidłowego funkcjonowania miasta dane pomiarowe, spływają do wysokowydajnego data center zaprojektowanego przez ekspertów z firmy Rittal.

Mądre planowanie czasu pozwala zapobiec obniżeniu jakości pracy – zwiększa efektywność pracujących. Co należy wyeliminować ze złych praktyk w organizacji? Jak rozdzielać zadania? W odpowiedzi na te pytania powstały aplikacje do mierzenia aktywności pracowników i zespołów w czasie pracy. Axence – producent rozwiązania do zarządzania IT i bezpieczeństwa Axence nVsion® . postanowił wyjść temu wyzwaniu naprzeciw i rozszerzył swoje portfolio o nowy biznesowy moduł do lepszego wykorzystania czasu.

Back to top