Intentia przedstawiła plany dotyczące trzeciej generacji systemu Movex dla firm średniej wielkości

Firma Intentia, globalny dostawca rozwiązań dla przedsiębiorstw zajmujących się produkcją, dystrybucją i usługami serwisowymi, przedstawiła plany dotyczące Movex3 — trzeciej generacji systemu Movex opracowanego z myślą o uelastycznieniu procesów biznesowych w firmach średniej wielkości. Najważniejszymi cechami Movex3 będą: bardziej specjalistyczne funkcje branżowe, zgodność operacyjna z innymi systemami oraz poprawiona i bardziej intuicyjna obsługa zachęcająca do wprowadzania innowacji, a nie ukierunkowana jedynie na mechaniczną wydajność.

Intentia przedstawiła swoje plany na odbywającej się w Orlando konferencji amerykańskich użytkowników systemu Movex.

Zdaniem Bertranda Sciarda, dyrektora generalnego Intentii, jej opracowane z myślą o specyficznych potrzebach poszczególnych branż rozwiązania dają firmom średniej wielkości istotne korzyści: Wszędzie obserwujemy coraz dynamiczniej rozwijające się globalne środowisko biznesowe, w którym rozwijać się będą tyko firmy zdecydowane na wprowadzenie zmian zapewniających przewagę konkurencyjną — powiedział Sciard. – Intentia potrafi w sposób wyjątkowy zaspokoić potrzeby firm z branż spożywczej, dystrybucji hurtowej i zasobochłonnej. Podejście ogólne nie ma już zastosowania.

Rozsądne podejście do architektury SOA uprości procesy i pozwoli na szybsze reagowanie na pojawiające się możliwości sprzedaży i zmiany popytu

Plany Intentii dotyczące systemu Movex3 kładą największy nacisk na udostępnienie firmom średniej wielkości środków umożliwiających wykorzystanie możliwości architektury zorientowanej na usługi (Service-Oriented Architecture — SOA) przy wykorzystaniu nakładów już poniesionych w związku z wdrożeniem systemu Movex, ale bez złożoności związanej z łączeniem licznych usług internetowych lub zarządzaniem nimi. Oznaczony nazwą kodową ADA (Active Document Adapter) element Movex3 umożliwiający korzystanie z architektury SOA sprawi, że warstwa biznesowa aplikacji Movex3 będzie łatwo współdziałała z innymi usługami internetowymi i aplikacjami opartymi na SOA. Ponieważ tego rodzaju zgodność ma miejsce raczej w warstwie merytorycznej niż na poziomie kodu, jak zazwyczaj ma to miejsce w przypadku integracji aplikacji dla przedsiębiorstw, znacznie zwiększą się możliwości firmy w zakresie dostosowywania procesów i połączeń do zaistniałych potrzeb biznesowych.

Dzięki doświadczeniu i wiedzy zgromadzonych w trakcie 20 lat współpracy z firmami z branż produkcyjnej, dystrybucji hurtowej i usług serwisowych, Intentia będzie mogła w ramach projektu ADA szybko zdefiniować wszystkie kluczowe scenariusze integracji biznesowej. Henrik Billgren, dyrektor działu badań i rozwoju Intentii określił to podejście jako idealnie dopasowane do potrzeb firm średniej wielkości.

Podział dużych aplikacji na pojedyncze elementy przynosi korzyści wynikające z elastyczności architektury SOA, jednak złożoność procesu wdrożenia i jego koszty zdecydowanie przekraczają możliwości firm średniej wielkości, znacznie także przewyższają możliwe do osiągnięcia korzyści — powiedział Billgren. – Z drugiej strony – wdrożenie większych aplikacji jest łatwiejsze, ale są one z kolei zbyt mało elastyczne, aby zaspokoić potrzeby współczesnego dynamicznego otoczenia biznesowego. Jesteśmy przekonani, że projekt ADA pozwoli nam na rozsądne podejście do SOA, dopasowane do potrzeb firm średniej wielkości przez zaoferowanie uproszczenia procesu wdrażania, jak również – umożliwienie im szybszego reagowania na pojawiające się możliwości sprzedaży i zmiany popytu.

Platforma ADA przyczyni się do zwiększenia elastyczności łańcuchów dostaw i możliwości adaptacji procesów biznesowych, gdyż koszty i czas wprowadzenia zmian zostaną znacznie ograniczone. Firmy będą mogły wybierać i zmieniać partnerów biznesowych w zależności od tego, czy są oni w stanie dostarczyć najlepszy produkt czy usługę. Nie będą już musiały rezygnować z tego typu działań ze względu na wynikające z nich problemy związane z systemem informatycznym. Najlepsze w projekcie ADA – podsumowuje Billgren - jest to, że nasi klienci, którzy już zainwestowali w system Movex mogą odczuć korzyści płynące z zastosowania architektury SOA szybciej, przy mniejszym ryzyku i za mniejsze pieniądze niż to kiedykolwiek było możliwe.

Wyzwanie dla tradycyjnego sposobu obsługi systemów ERP

Intentia prowadzi prace nad całkowitą zmianą sposobu korzystania przez użytkowników z oprogramowania korporacyjnego we współpracy z firmą konsultingową frog design z Palo Alto w Kalifornii. Celem prac jest rozwiązanie problemu braku elastyczności. Jest to mankament powszechnie obecny w większości systemów ERP dostępnych na rynku. Sprawia on, że użytkownicy wolą pracować przy wykorzystaniu arkuszy kalkulacyjnych i innych narzędzi działających poza systemem ERP. Według Intentii większa elastyczność pracy w systemie Movex3 powinna sprzyjać powstawaniu większej ilości innowacji w przedsiębiorstwach.
Wypowiadamy wojnę tradycyjnej jakości użytkowania systemów ERP — oznajmił Billgren. – Ludzie powinni chcieć korzystać z systemu.

Cees van Dok, dyrektor kreatywny w firmie frog design, powiedziała, że tak duże zmiany wynikają z uważnej analizy potrzeb użytkowników: Chcemy zaspokoić te potrzeby poprzez nowe techniki zastosowane w interfejsie użytkownika, które naszym zdaniem znacznie poprawią zarówno łatwość użytkowania, jak i efektywność oprogramowania, oraz nadadzą aplikacjom Intentii charakterystyczny wygląd — dodała van Dok. – Zmiany te obejmują łatwiejsze poruszanie się w systemie, uproszczone dostosowywanie do potrzeb użytkownika oraz inteligentną pomoc przy wprowadzaniu danych, co pomoże użytkownikom w szybszym podejmowaniu decyzji. Pojawi się również bardziej przejrzysty układ przestrzenny, lepiej dopasowany do potrzeb użytkownika i pozwalający mu łatwiej skoncentrować się na najważniejszych zadaniach poprzez wyeliminowanie zbędnych elementów
i rozszerzenie przestrzeni roboczej
.

Intentia zaprezentowała już użytkownikom pierwszą wersję nowego rozwiązania, aby przedstawić koncepcje, które zostaną uwzględnione w nowym systemie Movex3.

Pierwsza wersja potwierdza, że Intentia rozumie rzeczywiste ograniczenia w zakresie korzystania z systemów ERP — powiedział Herbert Schaffner, dyrektor ds. systemów informatycznych w firmie Olympus Europa GmbH, będącej klientem Intentii. – Z entuzjazmem przypatruję się działaniom tej firmy. Zmierzają one do zaoferowania użytkownikom większej swobody potrzebnej do wyzwolenia w nich innowacyjności. Takie podejście w zakresie interfejsu użytkownika może przynieść znaczne dodatkowe korzyści z użytkowania aplikacji biznesowych związane z lepszym i bardziej elastycznym wsparciem procesów biznesowych.

Źródło: www.intentia.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top