Prima SA wdrożyła system ERP - SAP R/3

Przedsiębiorstwo Prima S.A. wdrożyło SAP R/3, jeden z najbardziej zaawansowanych systemów klasy ERP na świecie. Prima S.A. jest producentem i dystrybutorem kawy mielonej i rozpuszczalnej z Poznania. Od 2002 roku wchodzi w skład Sara Lee/Douwe Egberts, jednej z trzech największych firm kawowych na świecie.


Międzynarodowy koncern Sara Lee International, którego częścią jest Prima S.A., rozpoczął wdrażanie Template SAP-a, czyli korporacyjnego systemu zbudowanego w oparciu o SAP R/3, w 1998 roku. Wpłynęła na to konsolidacja rynku, coraz wyższe wymagania wobec jakości świadczonych usług i rosnąca konkurencja. System klasy ERP zapewnia Sara Lee International usprawnienie łańcucha dostaw, redukcję kosztów, wystandaryzowanie procesów i danych w obrębie korporacji. W całej firmie z systemu korzysta kilka tysięcy pracowników. Prima S.A., od 2002 roku cześć koncernu Sara Lee, mogła skorzystać
z najlepszych praktyk rozwijanych w Sara Lee. Wdrożenie systemy SAP R/3 w Primie S.A. jest efektem przeniesienie na polski grunt i dostosowania do polskich realiów najlepszych praktyk biznesowych i wieloletniego doświadczenia korporacji Sara Lee z innych krajów europejskich.

Wdrożenie systemu zarządzania w Primie S.A objęło najważniejsze elementy funkcjonowania przedsiębiorstwa takie jak: produkcja, dystrybucja, sprzedaż, obsługa klienta, finanse i kontroling. Wdrożenie systemu SAP R/3 objęło zaimplementowanie 6 procesów obejmujących poszczególne aspekty działalności firmy. Wdrożenie systemu SAP R/3 oznacza nie tylko udoskonalenie procesów wewnątrz firmy, ale także polepszenie współpracy z klientami – podkreśla Tomasz Szymczak, Dyrektor Generalny Przedsiębiorstwa Prima S.A. W tym celu został utworzony dział Customer Service, do którego zadań należy sprawna obsługa zamówień i dostaw. Klienci mogą składać zamówienia elektronicznie i dostawać faktury w formie elektronicznej. Zawansowany system planistyczny i skomputeryzowane linie produkcyjne dbają o wyprodukowanie kawy na czas. Wszystkie magazyny Przedsiębiorstwa Prima S.A. są obsługiwane przez inteligentny system zarządzania, tak aby proces dostaw mógł przebiegać bez zakłóceń. Zmiany objęły także inne aspekty działalności firmy.

Z systemu SAP R/3 korzysta 70 pracowników Primy S.A. Okres wdrożeniowy trwał  9 miesięcy. Wdrożenie było realizowane w zespołach projektowych. Każdy zespół zajmował się jednym procesem i składał się z eksperta, przedstawiciela Sara Lee – Business Process Team Expert (BPT Expert) oraz konsultanta. BPT Expert był odpowiedzialny za jakość i poste wdrażania określonego procesu. Konsultant koordynował i kontrolował działania wdrożeniowe.

Dzięki wdrożeniu nowoczesnego systemu klasy ERP Prima S.A. ma stać się firmą elastyczną, rosnącą i aktywną oraz polepszyć jakość usług, obsługi klienta i zwiększyć swoje możliwości jako dostawca – zapewnia Tomasz Szymczak, Dyrektor Generalny Przedsiębiorstwa Prima S.A. Celem jest standaryzacja procesów realizowanych przez Przedsiębiorstwo Prima S.A. i stworzenie podstaw do dalszego rozwoju firmy. Wdrożenie systemu ma usprawnić realizowane procesy biznesowe i przepływ informacji wewnątrz Primy S.A. oraz pomiędzy Primą S.A. a jej klientami, dostawcami i korporacją, do której należy. Nie tylko wymieniliśmy system informatyczny, ale także przeobraziliśmy się w pełni zintegrowane, nowoczesne i zorientowane na procesy przedsiębiorstwo – podsumowuje Tomasz Szymczak, Dyrektor Generalny Przedsiębiorstwa Primy S.A.

Źródło: www.tf.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top