Macrosoft wdraża system ERP w firmie Bellako

Bellako znaczący producent koncentratów naturalnych przypraw dla przemysłu spożywczego unowocześnia planowanie produkcji. Firma zdecydowała się na kompleksowe wdrożenie zintegrowanego rozwiania klasy ERP SKID. Wprowadzone zmiany przyśpieszą proces realizacji zamówień i pozwolą na szybszą obsługę zamówień krótkoseryjnych.


Spółka Bellako założona w 1987 roku działa na rynku spożywczym. Bellako wyspecjalizowało się w produkcji koncentratów naturalnych przypraw dla przemysłu na bazie naturalnych ekstraktów w oparciu o własną bazę naukową. Obecnie firma posiada kilkuprocentowy udział w rynku obsługując blisko tysiąc przedsiębiorstw z branży mięsnej rybnej, piekarniczej, ciastkarskiej etc. Spółka posiada zakład produkcyjny w Zabrzu i niezależne biuro wdrożeniowo-handlowe w Warszawie. Wieloodziałowość zapewnia jej dobry dostęp do kontrahentów z całej Polski. W portofolio produktowym Bellako znajduje się ponad czterysta produktów oraz kilka tysięcy receptur mieszanek przypraw, które wytwarzane są na indywidualne zamówienie klientów lub stanowią bazę do tworzenia nowych nut aromatyczno-smakowych.

Zmiany otoczenia gospodarczego spowodowane wejściem do Unii Europejskiej znacznie zaostrzyły konkurencję pomiędzy producentami. Firmy konkurują obecnie już nie tylko jakością produktów, ale również podwyższaniem standardów obsługi kontraktów. Średni czas obsługi zamówienia w ciągu minionych dwóch lat uległ siedmiokrotnemu skróceniu do dwóch-trzech dni. Zmianie uległ również charakter zleceń, które są obecnie realizowane bezpośrednio do produkcji. W przypadku producentów koncentratów przypraw wielkość pojedynczego zamówienia może wahać się od kilku kilogramów do kilku ton.

Aby utrzymać wysoki standard usług spółka Bellako zdecydował się na poddanie wszystkich procesów biznesowych kontroli systemu zintegrowanego. Do wdrożenia zostało wybrane oprogramowanie MacroSoftu, na podstawie referencji m.in. z Herbapolu Warszawa realizującego podobny cykl produkcyjny.

Realizując projekt Bellako postawiło kilka celów biznesowych m.in.: zwiększenie efektywności zarządzania gospodarką materiałową pod kontem produkcji; usprawnienie wymiany informacji pomiędzy oddziałami; wprowadzenie planowanie dostaw surowców. Zmiany miały zostać wprowadzone również w obszarze sprzedaży poprzez powiązanie informacji o klientach z ich rozrachunkami oraz usprawnienia przepływu informacji pomiędzy obszarami sprzedaży i produkcji. Integracja informacji z obszarów finansów i sprzedaży miała wpłynąć na podniesienie jakości procesu sprzedaży oraz poprawę procesu windykacji należności. Wdrożenie ERP w planach Bellako jest niezbędnym elementem wprowadzenia rozwiązania CRM w obszarze sprzedaży.

Precyzyjne określenie celów wdrożenia w Bellako pozwoliło na szybki postęp prac wdrożeniowych, które zostały ukończone w pięć miesięcy.

Obecnie oba odziały dzięki zastosowaniu architektury ApplicationSERVER pracują on-line a z systemu korzysta dwudziestu z siedemdziesięciu pracowników firmy. Szybka wymiana danych pomiędzy działami pozwala kontrolować na bieżąco stan rozrachunków z klientami. Wprowadzenie pracy on-line pomoże również w komunikacji z biurem handlowym, którego otwarcie Bellako planuje w Europie Wschodniej, dokąd od pewnego czasu sprzedaje swoje wyroby mi.in. na Łotwę, Litwę, Ukrainę, Białoruś.

Dzięki wdrożeniu systemu proces realizacji zamówienia, za które odpowiadają poszczególne działy, został usystematyzowany i podzielony na fazy. System pilnuje, aby przed akceptacją każdego zlecenia produkcyjnego osoba podejmująca decyzję dysponowała wszystkimi niezbędnymi danymi. Uporządkowanie procesu planowania produkcji zaowocowało zmianą w szybkości realizacji zleceń krótkoseryjnych. W tym obszarze czas realizacji uległ skróceniu do dwóch dni, . Możliwość lepszego planowania produkcji stwarza firmie możliwość obsługi większej ilości zleceń, na co liczy Bellako w obliczu zapowiadanego przez producentów wzrostu eksportu żywności w kolejnych latach oraz penetracji rynków wschodnich i Europy Zachodniej.

Źródło: www.macrosoft.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top