MES podbija kolejne zakłady

Amica Wronki, Opoczno S.A., Lek Polska, Microsoft, L’Oreal, Volvo, Saint-Gobain Sekurit. Firm, które wdrożyły system FlexNet klasy MES jest więcej. Tylko L’Oreal,  producent markowych kosmetyków planuje instalacje w 23 zakładach.

 

Rosnący popyt na rozwiązania Apriso, dostawcy systemu FlexNet z własnym centrum badawczo-rozwojowym i zespołem wdrożeniowym z Krakowa wpisuje się w masowy trend, który 2-3 lata temu objął także Polskę. Coraz wyższa świadomość klientów, zwłaszcza w konsumpcyjnych gospodarkach, gdzie rośnie presja na termin dostawy i indywidualizację oferty zmusza firmy nie tylko do kontroli produkcji w czasie rzeczywistym, ale też przestawiania produkcji na krótkoseryjną. Popularne systemy ERP, choć są stale rozbudowywane o nowe funkcje, nie dają tego komfortu.

Ponad połowa firm z ERP nie wie, co dzieje się w czasie rzeczywistym na hali produkcyjnej – wynika z najnowszych badań Aberdeen Group. Informacje o stanie produkcji docierają do decydentów po kilku dniach, potęgując tym samym ryzyko ponoszenia dodatkowych kosztów (np. na skutek przestojów lub powtarzania serii produkcyjnej w wyniku wykorzystania wadliwych komponentów).

FlexNet, który wypełnia informacyjną lukę między systemami ERP a halą produkcyjną, nie tylko umożliwia dynamiczne zarządzanie i harmonogramowanie produkcji, ale też wspomaga producentów we wczesnym identyfikowaniu i zapobieganiu problemom w zarządzaniu operacyjnym, odpowiadając m.in. za realizację programów ciągłego ulepszania (continuous improvement programs).

Dzięki temu firma może m.in. efektywnie określać i stosować najlepsze praktyki podnoszące wydajność produkcji. Personel z dostępem do graficznych ekranów monitorujących może zarządzać wszystkimi elementami wykonywanych operacji, dysponując w czasie rzeczywistym kompletną informacją o pracownikach, sprzęcie, opakowaniach, dostawcach, narzędziach oraz cyklu życia produktu. Funkcji, które posiada FlexNet jest jednak więcej.

Część z nich zostanie zaimplementowana nie tylko w oddziałach L’Oreal ale i w Volvo, który zwiększy liczbę instalacji Apriso z 2 do 10 zakładów. Kolejne wdrożenia planuje też Amcor, producent opakowań i Beton Dickinson, firma branży medycznej - odpowiednio z 31 do 43 i z 35 do 45 instalacji. Z kolei Saint-Gobain Sekurit, producent szyb samochodowych wykorzystuje system FlexNet w ponad 40 europejskich lokalizacjach i obecnie rozszerza działalność o Indie, Tajlandię oraz Meksyk. Microsoft zaś do 111 objętych instalacją dodał 9 lokalizacji.

Źródło: www.apriso.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top