Zarządzanie transportem i flotą w nowej wersji

Indygo Polska sp. z o.o. udostępniła najnowszą wersję swojego kompleksowego rozwiązania wspomagającego zarządzanie w firmach transportowych bazującego na systemie klasy ERP Microsoft Dynamics AX. Opracowane przez Indygo Polska rozwiązanie, oferowane jest pod nazwą handlową Microsoft Dynamics AX Transport. Zawiera ono wiele usprawnień, w stosunku do poprzedniej wersji, istniejącej na polskim rynku od 2005 roku.

{MosModule module=ERP_Dział}
Najnowsza wersja systemu Microsoft Dynamics AX Transport, jest kolejną odsłoną, rozwijanego od 2005 narzędzia. System jest rozbudowanym, elastycznym i nowoczesnym narzędziem wspierającym firmy przewozowe i spedycyjne w zakresie zarządzania transportem oraz flotą. „Przy ogromnej, europejskiej już dziś konkurencji na rynku usług transportowych istotnym elementem przewagi jest sprawne zarządzanie firmą oparte m.in. na precyzyjnej analizie i optymalizacji wszystkich kosztów, a do tego potrzebny jest sprawny system informatyczny uwzględniający specyfikę branży” – mówi Mariusz Zimowski, v-ce prezes Indygo Polska, główny architekt systemu. „System musi również wspomagać zarządzaniem pracą kierowców, a także wspomagać proces obsługi klientów i realizacji zamówień oraz zapewniając precyzyjną kontrolę.”

System Microsoft Dynamics AX Transport pokrywa następujące dziedziny działania przedsiębiorstwa transportowego: zarządzanie transportem, zarządzanie flotą, zaopatrzenie, obsługa klienta, finanse, honoraria i analizy. Przewidziana jest możliwość współpracy z zewnętrznym systemem monitoringu floty. Ostateczna forma systemu projektowana jest wspólnie z użytkownikiem przez implementujący zespół specjalistów z firmy Indygo Polska.

Nowości w systemie ERP Microsoft Dynamics AX Transport

Najnowsza wersja systemy wykorzystuje wszystkie nowe możliwości jakie daje aktualna wersja systemu ERP Microsoft Dynamics AX, a także zawiera wiele usprawnień i nowych funkcji „czysto” transportowych.

  • Usprawniono moduł wyceny usługi transportowej – teraz znacznie szybciej i precyzyjniej ustalana jest teraz ofertowa cena usługi – wykorzystywane są do tego automatycznie informacje o rzeczywistych kosztach realizowanych wcześniej podobnych usług;
  • Rozszerzono moduł planowania o obsługę stałych tras i przewozów drobnicowych;
  • Dodano nowy moduł rozliczania i planowania czasu pracy kierowców;
  • Usprawniono moduł śledzenia realizacji zleceń – dzięki możliwości zintegrowania go z zewnętrznymi systemami GPS monitoringu floty – użytkownik ma dostęp do precyzyjnych informacji o tym gdzie w danej chwili znajduje się konkretny pojazd z ładunkiem oraz do jego danych eksploatacyjnych (np. stan licznika, ilość paliwa w baku, przerwach w podróży);
  • Rozbudowano także kartoteki wyposażenia ciągników i naczep. Są to kartoteki opon, akumulatorów i wyposażenia dodatkowego. Przykładowo, dla każdej opony prowadzona jest pełna historia montażu i demontażu, z rejestrowaniem stanu licznika pojazdu co umożliwia wyliczenie przebiegu i planowanie i monitorowanie terminów wymiany, a także porównanie zużycia teoretycznego z faktycznym. Podobnie wygląda kartoteka akumulatorów. Wyposażenie dodatkowe natomiast może być przypisane zarówno do pojazdu jak i do osoby;
  • Rozbudowano możliwości wielowymiarowej analizy różnych parametrów eksploatacyjnych co pozwala na optymalizację kosztów. Przykładowo możliwe jest wykrywanie, które pojazdy miały najwięcej usterek, które pojazdy zużywają więcej paliwa czy szybciej, niż przeciętna, niszczą opony.

Koszty systemu Microsoft Dynamics AX Transport

Trudno jest podać nawet orientacyjne koszty licencji i implementacji systemu, gdyż zależą od bardzo wielu czynników – m.in. od tego czy w firmie jest już system MS Dynamics AX, na ilu stanowiskach, itp.

Bezpiecznie można jednak powiedzieć, że koszty implementacji samego modułu transportowego (bez licencji i implementacji MS Dynamics AX) powinny zwrócić się średniej wielkości firmie transportowej już po 3-4 miesiącach dzięki oszczędnościom na lepszej organizacji pracy kierowców czy optymalizacji przebiegów i wzroście liczby przyjmowanych zleceń dzięki lepszemu dysponowaniu zasobami firmy.

Źródło: Indygo

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top