Megatem z systemem ERP na dobry początek

 Rozpoczyna się implementacja zintegrowanego systemu informatycznego klasy ERP – Impuls 5, autorstwa BPSC w pierwszej w Polsce prywatnej elektrociepłowni – Megatem w Lublinie. Megatem jest jedną z czterech spółek posiadających ten sam nadzór właścicielski, w których ma zostać wdrożony system Impuls 5.


Wdrożenie systemu rozpocznie się wkrótce także w Towarzystwie Inwestycyjnym Elektrownia Wschód. Docelowo ma objąć również spółki Megarem (przedsiębiorstwo remontowe) i Grovis (firma produkcyjno - handlowa) – w tej sprawie zostały już podpisane listy intencyjne. Impuls 5 ma pomóc w integracji rozproszonej struktury oraz uporządkować kwestie informatyczne we wszystkich spółkach. Centralny serwer, który ma obsługiwać wszystkie przedsiębiorstwa zlokalizowany będzie w Megatemie.

Megatem jest pierwszą w kraju prywatną elektrociepłownią, dysponującą 502 MW mocy, w tym 481 MW do produkcji ciepła w postaci gorącej pary i wody. Ciepło dostarczane jest magistralami ciepłowniczymi do kilku dzielnic Lublina. Od ubiegłego roku spółka jest członkiem Izby Gospodarczej „Ciepłownictwo Polskie”. Zakład szczególną wagę przywiązuje do kwestii związanych z ochroną środowiska.

„Na decyzję o zakupie systemu ERP wpłynęło kilka czynników. Narzędzia informatyczne działające zarówno w Megatemie, jak i pozostałych spółkach grupy nie były ze sobą w żaden sposób powiązane. Na dodatek rozwiązania obejmujące poszczególne obszary biznesowe były dostarczane przez różnych producentów. Uzyskiwane informacje nie były zintegrowane i wyjątkowo trudno było je interpretować w sposób spójny. Mamy nadzieję, że wdrożenie jednego systemu klasy ERP – w tym przypadku rozwiązania BPSC, uporządkuje te sprawy” – podkreśla Jacek Kowalczyk, Główny Informatyk Megatemu.

Oprócz podstawowych zadań Impuls 5 ma ułatwić Megatemowi oraz Elektrowni Wschód szybsze opracowanie tzw. taryf – czyli określenie cen sprzedaży energii cieplnej i elektrycznej w zależności od czynników rynkowych. „Opracowanie taryf to bardzo skompilowany proces, który musi uwzględnić całą gamę elementów – m.in. analizę kosztów i spodziewanych zysków. Taryfy muszą być zaakceptowane przez Urząd Regulacji Energetyki, ich opracowanie trwa nieraz i miesiąc, angażując dużą część personelu. Mamy nadzieję, że dzięki systemowi proces ten skróci się kilkukrotnie. Ponadto Impuls 5 ma uporządkować wiele innych kwestii, które dotychczas stwarzały problemy – system wymusi m.in. stosowanie reguł i procedur obowiązujących w spółkach oraz zracjonalizuje kontakty handlowe z dostawcami. Szczególnie ważny dla naszej branży jest obszar remontów. Elektrociepłownia dostarcza swoje produkty w sezonie, poza nim przeprowadzane są prace naprawcze i konserwacyjne – to duże wyzwanie organizacyjne i finansowe. Dzięki rzetelnej i szybkiej informacji prace remontowe mogą być wykonywane w optymalnym terminie, znacznie obniżając koszty całego przedsięwzięcia, dodatkowo każde urządzenie będzie miało swoją historię napraw” – dodaje Jacek Kowalczyk.

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top