Jak jedna aplikacja wyeliminowa 4 tony papierowych kuponów LPP?

Software house Silky Coders korzystając z technologii low-code zautomatyzował w LPP kilkadziesiąt procesów biznesowych i obiegi kilkuset…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Dlaczego plan produkcji jest nieaktualny chwilę po opublikowaniu?

eq... czyli jak poradzić sobie z dynamiką zmian.
Reagowanie na ciągle zachodzące zmiany stanowi nieodzowną część pracy osób, w gestii…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

G2A.COM nawiązało współpracę z Microsoft i wykorzystuje mechanizmy sztucznej inteligencji oparte na technologii chmurowej Microsoft Azure do podnoszenia wydajności i bezpieczeństwa swojej platformy sprzedażowej. W ciągu doby systemy G2A.COM przetwarzają terabajty danych. Dzięki chmurze Azure ten dynamicznie rozwijający się globalny marketplace do sprzedaży gier może usprawnić zakupy, obsługę klienta i zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa. Zastosowane przez firmę innowacyjne rozwiązania AI pozwolą jeszcze bardziej rozwinąć system rekomendacji, dostosować usługi do potrzeb użytkowników i jednocześnie zminimalizować ryzyko potencjalnych nadużyć.

oracle 120Większość firm ma jakąś wizję swojej przyszłości w chmurze. Niewiele z nich ma jednak konkretną koncepcję, jak dotrzeć do tego celu. Wynika to z faktu, że firmy nie przenoszą do chmury jednej prostej aplikacji biznesowej, lecz wiele rozwiązań. Dlatego każda z nich będzie musiała iść swoją własną ścieżką.

Dzięki porozumieniu Microsoft i Beyond.pl polscy klienci zyskają możliwość przetwarzania danych w chmurze Microsoft Azure z lokalnego, polskiego centrum danych. Data Center 2 w Poznaniu to pierwsza w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej lokalizacja dla chmury Azure Stack. Już w II kwartale 2018 Beyond.pl będzie oferował wybrane usługi Azure. Wspólna oferta Microsoft i Beyond.pl, w oparciu o Azure Stack, otwiera drogę do pełnego wykorzystania potencjału chmury Microsoft Azure dla firm i instytucji, które mają szczególne wymagania dotyczące przechowywania i przetwarzania danych na terenie Polski.

SECO/WARWICK, światowy lider rynku rozwiązań do obróbki cieplnej metali, cyfrowo i w chmurze, czyli z rozwiązaniem Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations w modelu chmury. W celu zapewnienia organizacji możliwie najwyższego poziomu bezpieczeństwa i wydajności zarząd firmy zdecydował się na wdrożenie rozwiązania Microsoft.

ORACLENowa grupa przedsiębiorstw osiąga masę krytyczną w chmurze oraz zwiększa produktywność i konkurencyjność, a pozostałym firmom coraz trudniej jest za nią nadążyć; samo posiadanie strategii chmurowej nie wystarcza.
 

Zalety chmury obliczeniowej w Polsce dostrzegły przede wszystkim duże firmy. Wartość naszego rynku Cloud szacuje się na 200 mln dolarów (1). Dynamika jego rozwoju jest duża - i nie zmieni się to w 2018 roku. Powód? - Cloud to już nie tylko technologia, to również podejście do biznesu i IT - uważa Beniamin Poznański, Head of Projects & Consulting Eastern Europe. W jakim kierunku rozwijać się będzie chmura obliczeniowa w tym roku?

Niemal 15 lat po uchwaleniu amerykańskiej ustawy Sarbanesa-Oxleya (SOX) przedsiębiorstwa nadal mają problemy ze stworzeniem mechanizmów uniemożliwiających pracownikom popełnianie oszustw.

Za trzy lata globalny rynek chmurowych rozwiązań dla contact center będzie wart 15,67 mld dolarów, a tempo wzrostu do 2021 r. wyniesie 23,6% rok do roku - prognozuje Markets&Markets. Polskie firmy z branży call i contact center również będą inwestowały w chmurowe rozwiązania. Coraz częściej będą to firmy z sektora MŚP.

ORACLEChmura obliczeniowa zapewnia dziś możliwość budowy nowoczesnych, wielowarstwowych rozwiązań w sposób skoncentrowany na istocie problemu biznesowego, a nie na żmudnym instalowaniu i konfigurowaniu poszczególnych komponentów składowych.

Polskie przedsiębiorstwa na przestrzeni ostatnich lat okrzepły, lecz z danych korzystać nie chcą i nie potrafią – takie wnioski wysuwają się po lekturze raportu „The State of Data Innovation in the EU”. Na tle pozostałych państw Unii Europejskiej firmy z nad Wisły wypadły blado, zarówno pod kątem stosowania „napędzanych danymi” technologii, jak również analityki Big Data. Liderami rankingu zostały Holandia, Finlandia i Belgia. Polska uplasowała się na trzecim miejscu od końca wyprzedzając jedynie Węgry i Łotwę.

Firma Oracle poinformowała o zawarciu umowy z przedsiębiorstwem Aconex Limited, które oferuje czołowe oparte na chmurze rozwiązanie do zarządzania współpracą między zespołami uczestniczącymi w projektach budowlanych. Na mocy porozumienia, Oracle przejmie Aconex po cenie 7,80 AUD w gotówce za jedną akcję. Transakcja jest wyceniania na ok. 1,2 mld USD.

Migracja do środowiska chmurowego budzi obawy niektórych przedsiębiorców. Jednak specjaliści z firmy Senetic przekonują, że proces nie musi być uciążliwy, pod warunkiem, że korzysta się z usług profesjonalnego dostawcy.

IT.integroZmiany w branży retail następują znacznie szybciej niż w innych. Przedsiębiorcy są świadomi, iż wkraczają w erę cyfrowej transformacji, która obejmuje swoim zasięgiem zarówno małe, lokalne sklepiki, jak i duże sieci handlowe.

Sprytne działanie w chmurze polega na zmianie sposobu wdrażania aplikacji biznesowych i zarządzania nimi. Firmy, które nieustannie wprowadzają innowacje i budują zrównoważoną strategię chmury, dają swoim klientom więcej od konkurencji i wyróżniają się na jej tle.

Lata 80. to nie tylko muzyka disco, trwała ondulacja, niezliczone prywatki i zakupy w Pewexie. Ten barwny okres we współczesnej historii to również wielki boom na sztuczną inteligencję, podsycany takimi hitami jak „Gwiezdne Wojny” czy „Łowca Androidów”. Niestety, ówczesna technologia nie sprostała wyzwaniu zawodząc rozbuchane oczekiwania entuzjastów.

Globalny rynek analityki Big Data rośnie jak na drożdżach i do 2020 r. osiągnie wartość 210 miliardów dolarów – wynika z najnowszych ekspertyz międzynarodowej firmy doradczej IDC. Prognoza zakłada, że do końca dekady wzrost utrzyma się na poziomie 11,9 proc. rdr. Dużo gorzej sytuacja wygląda nad Wisłą. Polskie przedsiębiorstwa znalazły się w ogonie rankingu Komisji Europejskiej poświęconego popularyzacji rozwiązań do przetwarzania Big Data.

Polskie przedsiębiorstwa wciąż rzadko korzystają z chmury obliczeniowej – wynika z danych Eurostatu. Nasz kraj został sklasyfikowany na 28 miejscu unijnego rankingu. W ciągu 2 lat awansowaliśmy zaledwie o jedno miejsce.

Spółka itelligence ogłosiła strategiczną decyzję o podjęciu globalnej współpracy z Amazon Web Services (AWS) dzięki czemu może oferować klientom m.in. usługi wdrożenia, monitorowania, zarządzania i optymalizacji rozwiązań SAP HANA, SAP Hybris Commerce i SAP S/4HANA w AWS.

ORACLEFirma Oracle poinformowała, że została uznana za „wyłącznego lidera” w dziedzinie platform cyfrowej obsługi klienta przez firmę Forrester Research w jej najnowszym raporcie pt. The Forrester Wave™: Digital Experience Platforms, Q3 2017. Wyróżnienie to Oracle zawdzięcza swojej ofercie, która należy do najbogatszych na rynku, obejmującej zarządzanie treścią, obsługę transakcji handlowych, marketing, przetwarzanie i analizę danych oraz obsługę klienta.

ORACLEW latach 90-tych Internet zapoczątkował rewolucję, która kompletnie zmieniła sposób prowadzenia biznesu. 20 lat później, dzięki chmurze obliczeniowej pojawiły się nowe modele biznesowe, które świetnie wykorzystały takie firmy jak Airbnb czy Uber. Dziś wszystko wskazuje na to, że za sprawą sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, jesteśmy świadkami kolejnej technologicznej rewolucji. Oracle zaprezentował autonomiczne rozwiązania chmurowe, wykorzystujące uczenie maszynowe. Efekty ich zastosowania są zdumiewające.

ORACLEWybierając usługę chmury lub oceniając jej dostawcę, firmy poświęcają mnóstwo czasu i zasobów na sprawdzenie funkcji, możliwości, infrastruktury i umów SLA. Ostatecznie przejście do modelu cloud computing jest poważną decyzją, oznaczającą rezygnację ze stosowanych od dawna praktyk i zaangażowanie w nowe modele biznesowe.

Rozwiązania chmurowe to nowa przestrzeń dla innowacyjności i osiągania wzrostu. Firmy i instytucje w państwach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) chętniej niż kiedykolwiek wprowadzają strategie oparte na chmurach, by zwiększyć szybkość oraz sprawność działania i dać swoim klientom jeszcze więcej.

Red Hat oraz Alibaba Cloud, spółka Grupy Alibaba poinformowały o połączeniu sił. W ten sposób obie firmy będą mogły zaoferować możliwości i elastyczność technologii open source klientom Alibaba Cloud na całym świecie.

Cisco i Google ogłosiły dziś partnerstwo, którego celem jest dostarczenie rozwiązań chmury hybrydowej pomagających klientom maksymalizować ich inwestycje w środowiska chmurowe i on-premise. Obie firmy dostarczą unikalną i otwartą ofertę chmury hybrydowej, która pozwoli na rozwój, zarządzanie i zabezpieczanie aplikacji i usług w ramach środowisk on-premise oraz platformy Google Cloud. Rozwiązanie oferuje szybkość i skalowalność chmury w połączeniu z bezpieczeństwem klasy korporacyjnej.

ORACLEPonieważ technologie mobilne i cyfrowe wpływają na sposób, w jaki klienci kontaktują się z przedsiębiorstwami, firmy muszą szybko dostosować się do ich ewoluujących wymagań, aby zapewnić płynną, kontekstową obsługę w czasie rzeczywistym we wszystkich kanałach.

Grupa firm i instytucji reprezentujących rynek Cloud ogłosiła start inicjatywy Open Cloud Foundation (OCF). Jej celem jest określenie ogólnych ram standardów mających zagwarantować swobodę biznesowych wyborów oraz zapobiec przymusowi wiązania się z jednym dostawcą.

SAPWedług Bain&Company wartość globalnego rynku chmurowego osiągnie do 2020 roku 390 mld dolarów. Jak dodaje IDC, wydatki na ten cel rosną 4,5 razy szybciej, niż cała branża IT. Wartość chmury napędzają niskie koszty i elastyczność. Rozwój rynku cloud to szansa dla startupów i młodych firm, korzystających coraz częściej z narzędzi chmurowych od technologicznych gigantów. Kolejną inicjatywą w tym zakresie jest konkurs InnovMatch organizowany przez SAP, w którym za pomocą platformy SAP Cloud Platform rywalizują startupy z 9 krajów Europy Środkowo-Wschodniej – w tym z Polski.

Firma Oracle zaprezentowała obszerną aktualizację pakietu Oracle Mobile Cloud, w ramach której zostanie wprowadzona obsługa zaawansowanych chatbotów wykorzystujących sztuczną inteligencję. Przedsiębiorstwa i instytucje zyskają wielokanałową platformę, rozbudowane mechanizmy analityczne łączące obsługę najważniejszych interesariuszy za pośrednictwem botów, aplikacji mobilnych i sieci oraz uproszczone narzędzia do tworzenia botów. Dzięki kompleksowemu pakietowi rozwiązań firmy będą mogły budować lepsze relacje z klientami i pracownikami za pośrednictwem wszystkich popularnych obecnie platform przesyłania wiadomości.

Według globalnego badania, w którym wzięło udział 1610 informatyków, w ostatnim kwartale liczba przedsiębiorstw czerpiących korzyści ze wdrożenia usług w zakresie infrastruktury chmurowej znacznie wzrosła.

Firma Oracle wprowadziła usługę Oracle AI Platform Cloud Service, aby pomóc programistom szybko tworzyć i wdrażać usługi korporacyjne oparte na sztucznej inteligencji (AI). Za pomocą nowej usługi chmurowej przedsiębiorstwa mogą wykorzystać technologie uczenia głębokiego, aby lepiej zrozumieć dane korporacyjne oraz przekształcać procesy biznesowe i obsługę użytkownika.

ORACLEFirma Oracle zaprezentowała pierwsze cyfrowe rozwiązanie do zarządzania danymi opracowane z myślą o tym, aby pomóc specjalistom ds. marketingu B2B (channel marketers) w nawiązywaniu kontaktów z pośrednikami, firmami typu VAR i dystrybutorami.

ORACLEFirma Oracle zaprezentowała nowe aplikacje wykorzystujące sztuczną inteligencję (AI), przeznaczone dla specjalistów z dziedziny finansów, kadr, łańcucha dostaw, produkcji, handlu, obsługi klienta, marketingu i sprzedaży. Nowe adaptacyjne aplikacje inteligentne Oracle (Adaptive Intelligent Apps) zostały wbudowane w dotychczasowe aplikacje Oracle Cloud. W ten sposób powstały najbardziej zaawansowane w branży nowoczesne aplikacje biznesowe wykorzystujące sztuczną inteligencję.

Na konferencji Oracle OpenWorld 2017 prezes rady nadzorczej Oracle i dyrektor ds. technicznych Larry Ellison zaprezentował swoją wizję pierwszej na świecie autonomicznej chmury bazodanowej. Chmura Oracle Autonomous Database Cloud pracuje w oparciu o bazę danych Oracle Database 18c — nową wersję najlepszej bazy danych w branży.

Firma Oracle poinformowała o wprowadzeniu na rynek oprogramowania Java SE 9 (JDK 9), platformy Java Enterprise Edition 8 (Java EE 8) i pakietu Java EE 8 Software Development Kit (SDK).

ORACLEComarch, to jedna z największych polskich firm IT, producent i dostawca nowoczesnych systemów informatycznych, który pomyślnie zrealizował ponad 3500 projektów. Od początku swojej działalności Comarch związany jest z Oracle Polska jako partnerem technologicznym i aplikacyjnym.

ORACLEGrupa Konspol jest najbardziej zaawansowanym technologicznie producentem i przetwórcą kurczaka w Polsce, zaliczanym do europejskich liderów. Firma od wielu lat jest użytkownikiem baz danych Oracle, które pracują tu jako podstawa działania wielu kluczowych systemów informatycznych.

Zakup usługi typu moc obliczeniowa (popularnie nazywanej chmurą obliczeniową) w data center, wymaga innego podejścia niż zakup serwera fizycznego czy dedykowanego. Przyszli użytkownicy tej usługi, w zapytaniu ofertowym najczęściej podają parametry serwera fizycznego (nazwa procesora, wielkość pamięci RAM, wielkość dysków, rodzaj i model macierzy, support NBD, itp.) i chcą, aby dokładnie one zostały przeliczone przez usługę „chmurową”. Dlaczego tak jest?

Na konferencji prasowej prezes zarządu Oracle i dyrektor ds. technicznych Larry Ellison przedstawił nowe programy sprzedaży chmury, które obniżą koszty klientów poprzez zapewnienie większej automatyzacji i elastyczności oraz pozwolą im czerpać większe korzyści z dotychczasowych inwestycji w oprogramowanie Oracle. Nowe programy Oracle Cloud to m.in. „Bring Your Own License to PaaS” i „Universal Credits”.

Jak inwestować we własną infrastrukturę IT? Jak budować kompetencje informatyczne na potrzeby obsługi organizacji? Czy skorzystać z coraz popularniejszego outsourcingu IT? I jeśli tak – w jakiej formie?

SENETICTysiące europejskich gmin ma spore szanse na hotspoty Wi-Fi. Unia Europejska zdecydowała się wesprzeć lokalne społeczności w realizacji planu WiFi4EU kwotą 120 mln euro. To doskonała okazja, by wyrównać szanse między cyfrowym poziomem miast i gmin, ale też wyzwanie – gminy muszą wybrać sprzęt, który najlepiej się do tego sprawdzi.

Back to top