System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
sageGłówną korzyścią z wdrożenia Sage Symfonii ERP jest usprawnienie zarządzania procesami biznesowymi, efektywniejsza realizacja powtarzalnych operacji oraz wdrożenie skutecznego modelu obiegu informacji i dokumentów w firmie. W opinii firmy to wszystko przekłada się m.in. na poprawę jakości obsługi klienta.

proalpha logo 2018Firma GAUDLITZ GmbH, założona w 1937 roku, specjalizuje się w projektowaniu i produkcji wysokiej jakości form oraz części precyzyjnych wykonanych z żywic termoplastycznych i termoutwardzalnych. Jest to firma z tradycjami, która zatrudnia około 600 pracowników, oferuje kompletne rozwiązania – od tworzenia projektu i dopasowania do niego odpowiednich surowców, przez wykonanie form i produkcję części, aż po montaż. Od 2012 roku w siedzibie w Coburgu (Niemcy), w ramach pierwszej fazy projektu, 80 użytkowników pracuje z proALPHA, a w niedalekiej przyszłości planowane jest przyłączenie oddziału w Chinach. W obszarze produkcji jednostkowej i seryjnej została osiągnięta blisko 100-procentowa integracja z systemem ERP proALPHA.

logo proalpha 2018Przedsiębiorcy w branży Automotive & Supply stoją przed bardzo wysokimi wymaganiami. Klienci żądają od nich nie tylko jak najwyższej jakości produkcji, ale także określają szczegółowo zasady dostaw, m.in. pod względem kolejności, terminu i sposobu pakowania. Za nieprzestrzeganie tych zasad grożą dotkliwe kary umowne. Oznacza to, że tylko firma, która jest w stanie dostosować swój asortyment produkcji do zróżnicowania wariantów produktów odbiorcy oraz zsynchronizować harmonogram produkcji i dostaw z procesami zleceniodawcy, osiągnie poziom dostawcy systemowego i będzie go w stanie utrzymać przez dłuższy czas. Idealnie wykonane elementy i najwyższa precyzja wszystkich procesów biznesowych są tu warunkami koniecznymi i aby sprostać tym wysokim wymaganiom, konieczne jest zastosowanie wydanego i niezawodnego systemu ERP.

Firma NOYEN (wcześniej GT85) została założona w roku 1999 i specjalizuje się w projektowaniu i produkcji myjni przemysłowych. Swoje rozwiązania dostarcza głównie przedsiębiorstwom działającym w branży lotniczej i motoryzacyjnej, ale również elektrotechnicznej, mechanicznej i energetycznej.

logo proalpha 2018Już od późnego średniowiecza Dolina Leininger na skraju Lasu Palatynackiego w południowo-zachodnich Niemczech słynie z działalności metalurgicznej. To właśnie w tym znaczącym miejscu znajduje się dzisiaj zakład Drahtzug Stein, lidera w produkcji artykułów metalowych na świecie, przeznaczonych dla znanych marek sprzętu AGD oraz na potrzeby przemysłu rolniczego, medycznego, motoryzacyjnego i meblowego. Pozycję w światowej czołówce ta zasługująca na miano ukrytego czempiona firma wypracowała sobie nieustannym doskonaleniem produkcji i sukcesywnym podnoszeniem standardów jakościowych. Motto firmy „Innovation in process” odnosi się nie tylko do zaawansowanych rozwiązań technologicznych, ale także sprawnie działającej organizacji wszystkich procesów produkcyjnych, logistycznych i administracyjnych. Krokiem o decydującym znaczeniu dla funkcjonowania przedsiębiorstwa było wdrożenie w 1995 roku zintegrowanego systemu ERP proALPHA.

todisBaxter Manufacturing - spółka zależna ITW Food Equipment Group - jest światowym liderem w branży projektowania i produkcji wysokiej jakości naczyń i sprzętu do pieczenia. Część firm z grupy ITW z powodzeniem polega na systemie Epicor ERP, aby rozwijać swoją działalność, jednak to właśnie Baxter stoi na czele i jest ekspertem w zakresie wykorzystania technologii.

Ocmer – generalny wykonawca hal przemysłowych zoptymalizował procesy finansowo-księgowe poprzez wdrożenie systemu Exact Synergy Enterprise. Nowe rozwiązanie pozwoliło na poprawę kontroli rentowności poszczególnych projektów, zarządzanie dokumentami i budżetami w jednym systemie. Automatyzacja tych procesów pozwoliła na ograniczenie papierowego obiegu dokumentów w firmie, co znacznie ułatwiło wykonywanie obowiązków pracownikom terenowym oraz ograniczyło koszty.

Firma Aluprof S.A, należąca do Grupy Kapitałowej Kęty S.A, rozwija współpracę z wiodącym w Europie dostawcą systemu WMS Consafe Logistics. Do zakładu w Bielsku-Białej, który od 2014 roku korzysta z systemu Astro WMS®, dołączy zakład w Opolu. Wdrożenie zostanie przeprowadzone trzyetapowo, a jego finał zaplanowano na początek 2020 roku.

vendo erp logoLaguna Fabryka Okuć Sp. z o.o. Sp. k. – lider w produkcji meblowych i budowlanych systemów przesuwnych, w związku z dynamicznym rozwojem oferty swoich produktów i zwiększanym sukcesywnie zatrudnieniem, wdrożyła system VENDO.ERP polskiej firmy CFI Systemy Informatyczne. Wdrożenie systemu trwało zaledwie 2 miesiące. VENDO.ERP wspomaga obecnie zarządzanie procesami biznesowymi we wszystkich jej pięciu pionach – produkcji, sprzedaży, logistyki, finansów i rozwoju.

comarchFabbrica Italiana Lapis ed Affini (F.I.L.A. S.p.A.) to międzynarodowy producent materiałów biurowych i artystycznych, który miesięcznie wymienia setki dokumentów z partnerami biznesowymi na całym świecie. Ostatnie lata to czas ekspansji i wzrostu firmy, która zrzesza obecnie ponad 35 spółek na 5 kontynentach. Naturalnym krokiem w rozwoju przedsiębiorstwa stało się podjęcie działań mających na celu ujednolicenie systemów we wszystkich podmiotach grupy. Chcąc usprawnić procesy biznesowe równolegle zdecydowano się na wdrożenie nowego, wspólnego dla wszystkich spółek, oprogramowania SAP S/4 HANA wraz z globalnym rozwiązaniem do elektronicznej wymiany dokumentów.

logo proalpha 2018Herkules zawsze chce być blisko swoich klientów. System ERP dla firm produkcyjnych proALPHA wspiera ich na co dzień w osiąganiu tego celu poprzez synchronizację procesów biznesowych i operacji we wszystkich swoich pięciu lokacjach w Niemczech, oraz poprzez promowanie kooperacji ze swoimi oddziałami poza granicami kraju. HerkulesGroup wdrożył rozwiązania proALPHA w swoim oddziale w Chinach w 2010 roku, a w Stanach Zjednoczonych w 2012 roku. Dzięki modułowi INWB (Integration Workbench) możliwa jest szybka i łatwa integracja i synchronizacja wszystkich kluczowych danych i przepływów pracy we wszystkich oddziałach i centrali.

sageWdrożenie Sage Symfonia ERP wraz z personalizacją funkcjonalności znacznie usprawniło obsługę procesów kadrowych dla ponad 10 000 pracowników okresowych, zapewniło także analitykę na wysokim poziomie, wspierając zarządzanie całą Grupą Clar System.

logo proalpha 2018„Od komponentów po systemy” to motto niemieckiej firmy isel Germany AG. Reprezentuje ono historię firmy, która w swoich początkowych latach produkowała głównie pojedyncze mechaniczne i elektroniczne komponenty dla płytek drukowanych PCB. Dzisiaj isel Germany jest producentem specjalistycznych maszyn takich jak obrabiarki CNC i roboty do tworzenia układów scalonych i płytek drukowanych. Jedna z ich największych innowacji to RoboGolfPro – robot uczący początkujących golfistów poprawnego zamachu. Od wielu lat proALPHA wspiera isel Germany w zwiększaniu niezawodności dostaw, optymalizacji w zarządzaniu maszynami i materiałami, oraz tworzeniu centralnego banku danych dla pracowników firmy.

TIM S.A. jest spółką istniejącą od niemal 30 lat na rynku, a od 1998 roku jest notowana na polskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest liderem na rynku materiałów elektrotechnicznych. Obecnie firma posiada ponad 30 oddziałów handlowych na terenie całej Polski, w których zatrudnia ponad 350 osób.

sentelogo 120Najwyższa jakość wyrobów to priorytet w produkcji na potrzeby zróżnicowanych sektorów przetwórstwa stali. W tej branży kluczowa jest precyzja i spełnianie ściśle określonych norm. Właściciele firmy WIT-METAL, lidera na rynku obróbki stali, szukając możliwości zwiększenia wydajności procesów produkcyjnych postawili na wdrożenie rozwiązań Sente w zakresie systemu ERP.

ifsViaCon kompleksowo obsługuje rynki infrastrukturalne. Produkty i rozwiązania oferowane przez firmę stosowane są na budowach dróg i kolei na całym świecie. IFS Applications usprawnił jej działania i poszerzył możliwości realizacji dużych projektów w kraju i za granicą.

Dla przedsiębiorstw zatrudniających ponad 250 osób Pracownicze Plany Kapitałowe zaczęły obowiązywać z początkiem lipca. Pozostałe firmy, zależnie od wielkości będą wprowadzać PPK w przyszłym roku. Pracownik może dobrowolnie gromadzić oszczędności w ramach III filaru. Osoby zatrudnione, w przedziale 18-55 lat będą przypisane automatycznie, ale rezygnację mogą złożyć w każdej chwili. Środki będą gromadzone ze składek pracodawcy i pracownika, przy niewielkim wkładzie z budżetu państwa na indywidualnym koncie osoby zatrudnionej.

sbiznes logoTrans NG Sanok Spółka z o.o. to firma prężnie działająca od 2001 roku w dziedzinie transportu. Głównym zadaniem firmy jest szeroko rozumiana obsługa firm bezpośrednio lub pośrednio związanych z przemysłem naftowym i gazowniczym przy budowie gazociągów, transporcie ropy i paliw, transporcie ciężarowym oraz usługach dźwigowych. By usprawnić zarządzanie tak szeroko i prężnie działającego przedsiębiorstwa, firma Trans NG Sanok zdecydowała się na wdrożenie systemu ERP. Po wnikliwej analizie rynkowej firma zdecydowała się na wybór aplikacji sBiznes®.
 

logo sage 2015Wdrożenie Sage Symfonia ERP pozwoliło GlobKurierowi skupić się na dalszym rozwoju biznesu dzięki zautomatyzowaniu procesu sprzedaży, wprowadzeniu dużej przepustowości operacji, jak również odciążeniu własnego działu IT firmy.

logo proalpha 2018Firma PUKY założona w 1949 roku w Niemczech, która z początku produkowała rocznie około 4000 hulajnóg i trójkołowców, dzisiaj posiada moce wytwórcze by tworzyć ponad 700 tysięcy pojazdów tego typu na rok. Od początku swojego istnienia, samych trójkołowców firma wyprodukowała ponad 4.8 miliona, a wiele z nich przekazywanych z pokolenia na pokolenie daje radość dzieciom na całym świecie po dziś dzień. W samym roku 2014 PUKY GmbH wygenerowała 45 milionów euro przychodów ze sprzedaży swoich produktów. Dzięki wdrożeniu nowoczesnego systemu ERP dla firm produkcyjnych proALPHA, przedsiębiorstwo zdołało zmapować wszystkie kluczowe procesy biznesowe, zarówno te wewnętrzne jak i zewnętrzne i zoptymalizować je w taki sposób aby uzyskać efekt wartości dodanej.

sbisnes logo 2019Fabryka Mebli Liwex jest to firma rodzinna, której początki sięgają roku 1981. W 1996 roku rozpoczął się eksport naszych produktów do Holandii, a następnie do Francji i Republiki Gwinei w Afryce Środkowej. W kolejnych latach fabryka nawiązywała współpracę z prestiżowymi markami z Europy zachodniej i środkowej produkując dla nich OEM. W 2000 roku podjęliśmy się budowy nowej fabryki w Zagórzu, gdzie aktualnie znajduje się nasza siedziba.

logo proalpha 2018Za pomocą funkcjonalności macierzy przezbrojeń w proALPHA ERP, planiści mogą zrealizować swoje zadanie i planować produkcję w taki sposób aby wynik ich pracy przełożył się na pogodzenie wyznaczonych terminów realizacji z maksymalną efektywnością kosztową.

logo proalpha 2018Produkcja mebli w Polsce należy do najważniejszej gałęzi naszej gospodarki, a eksport osiąga wartość kilkunastu miliardów złotych. Polskie meblarstwo przeżywa rozkwit i zyskuje uznanie na rynku międzynarodowym. Producenci mebli, aby sprostać oczekiwaniom klientów coraz chętniej wychodzą z ofertą stworzenia produktu na życzenie klienta, w atrakcyjnej cenie. Jak osiągnąć efektywność kosztową i optymalne rezultaty? Poznaj system ERP proALPHA.

sageUsprawnienie procesów obsługi zamówień w firmie oponiarskiej BOMA. Rozszerzona funkcjonalność zbudowana w module handlowym Sage Symfonia ERP pozwoliła sprostać wyzwaniom i obsługiwać ponad tysiąc zleceń dziennie.

comarchIstnieją różne szkoły nazywania firm. Niektórzy właściciele chcą zaakcentować swoje nazwisko, inni odnoszą się do branży lub produktu, jeszcze inni stawiają na neologizmy albo połączenia różnych wyrazów. Ale są też tacy, którzy preferują symbolikę – chcą, by nazwa, choć nie daje informacji na temat działalności przedsiębiorstwa, wywoływała u potencjalnego klienta określone skojarzenia. Jeśli spotyka się on z firmą DRAGON, bez wątpienia ma przed oczami potężną, sprawną, budzącą respekt firmę.

quantum logo 2019Zarządzanie ruchem pojazdów na terenie zakładu, w tym na portierni, parkingu, placu manewrowym i przy dokach magazynowych, to w wielu przedsiębiorstwach nadal niedoceniany element łańcucha dostaw. Ubiegłoroczne badanie Logistics Management „Software User Survey” wykazało, że jedynie 10% ankietowanych przedsiębiorstw dysponuje system informatycznym, mogącym wesprzeć ten obszar działań.

Rozwiązanie Siemens PLM Software umożliwia Zakładowi Automatyki „POLNA” S.A. przeprowadzanie zaawansowanych symulacji przepływów w projektowanych zaworach.

Bez względu na wielkość organizacji czy poziom skomplikowania procesów biznesowych, każda zmiana systemu IT jest pewnego rodzaju rewolucją, a jej przeprowadzenie z sukcesem zależy w dużym stopniu od wyboru odpowiedniego partnera biznesowego. W artykule przedstawiamy studium przypadku wdrożenia systemu ERP w firmie Terplast Sp. z o.o. Producent w trakcie nieudanego wdrożenia jednego z systemów ERP zdecydował się na poszukiwania innego rozwiązania. Wybrał Sage Symfonia ERP i DPS Software, jako dostawcę oprogramowania.

COMARCHDbałość o szczegóły i poszukiwanie nowych, lepszych rozwiązań mają ogromny wpływ na nieustanny rozwój każdego przedsiębiorstwa. To właśnie dzięki decyzji o wprowadzeniu zmian hurtownia tekstyliów Kentex może pochwalić się dziś nie tylko wygodnymi wyrobami bieliźniarskimi, ale też wygodnymi rozwiązaniami technologicznymi, które służą zarówno klientom, jak i pracownikom. Jak wyglądało wdrożenie systemu informatycznego, który odmienił działanie firmy?

sageWadowickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (WPWiK) zajmuje się poborem, dostarczaniem i uzdatnianiem wody, oczyszczaniem ścieków oraz budową, modernizacją i remontami sieci kanalizacyjnych i wodociągowych. Działa od 1999 roku i obecnie obsługuje ponad 400 zakładów i podmiotów gospodarczych oraz 7500 odbiorców indywidualnych. Eksploatuje m.in. 280 km sieci wodociągowej i 156 km sieci kanalizacyjnej, dziewięć hydroforni, pięć przepompowni ścieków i trzy zbiorniki wody czystej.

microsoft logo 2018Poczta Polska zakończyła proces wdrożenia nowoczesnego oprogramowania, dzięki któremu będzie mogła lepiej rozwijać swoje usługi oraz usprawnić procesy finansowo-księgowe. Największy operator pocztowy na rynku polskim wprowadził rozwiązanie ERP Microsoft Dynamics AX, które integruje się z 26 innymi systemami, już działającymi w przedsiębiorstwie i pozwala na sprawniejsze działanie 1300 użytkownikom systemu.

Back to top