System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Koszty wdrożenia systemu ERP

Wdrażanie systemu ERP (Enterprise Resource Planning) stanowi poważne wyzwanie dla firm, niezależnie od ich rozmiaru czy branży. Jego kompleksowy…

Dedykowany czy gotowy system ERP - który wybrać?

Każda firma, planując rozwój, zadaje sobie pytanie o to, czy hamulcem w dalszej eksploracji rynku nie jest jej własny system. Jeśli odpowiada na…

Jak mobilne rozwiązanie ERP wspiera przedsiębiorstwa produkcyjne

System ERP można określić mianem szkieletu firmy. Platforma ta pozwala na stworzenie jednolitej bazy danych i integrację procesów biznesowych.

ROI z wdrożenia systemu ERP

Według badań przeprowadzonych przez Roberta Austina i Richarda Nolana z Harvard Business School wdrożenia systemów ERP mają większe szanse…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Nowe standardy rachunkowości, takie jak MSSF 17, wprowadzają innowacyjne podejście do wyceny usług ubezpieczeniowych oraz niosą znaczące zmiany w kwestii raportowania finansowego firm z tego sektora. Jednym z największych wyzwań, które stoi przed tą branżą, jest dostosowanie systemów IT i procesów księgowych do nowych norm. Wsparciem dla przedsiębiorców z sektora finansowo-ubezpieczeniowego mogą być dedykowane funkcje dodatkowe w platformie S/4HANA.

Szybkość działania, zaawansowane technologie i dostęp do danych – to czynniki, które znacznie wspierają przedsiębiorstwa we wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju. Jeden z liderów produkcji opakowań kosmetycznych – Quadpack, przy wsparciu technologicznych rozwiązań od SAP produkuje lepiej, efektywniej i z większą korzyścią dla środowiska.

W ciągu kilku lat swojej działalności agdmaster.com, sklep internetowy z Krakowa rozwinął się z lokalnego biznesu w jednego z czołowych graczy rynku e-commerce w swojej branży. Firma osiągnęła to dzięki rozwojowi własnych kanałów sprzedaży – sklepu internetowego oraz biura w Krakowie – a także na skutek ekspansji poprzez sprzedaż w takich kanałach dystrybucji, jak Allegro czy Arena oraz wyjściu na rynki zagraniczne poprzez sprzedaż na eBay czy Amazon. W efekcie liczba transakcji zaczęła sięgać poziomu 3 tys. dziennie.

logo proalpha 2018Mając 20 pracowników i przyjazną atmosferę w siedzibie głównej w Bawarii, Neumüller, ekspert w dziedzinie szlifowania, może być uznany za dobrze prosperującą firmę rodzinną. Neumüller może jednak pochwalić się o wiele lepszymi danymi – jest przedsiębiorstwem o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego, które produkuje wiertła i frezy o różnych kształtach i rozmiarach oraz szlifuje je zgodnie z wymaganiami klientów. Jednym z najważniejszych osiągnięć produkcyjnych firmy Neumüller jest aplikacja Industry 4.0, która umożliwia komunikację produktów z systemem ERP.

praoALPHA PolskaWesemann to jeden z wiodących producentów sprzętu laboratoryjnego w Europie. Firma zatrudnia ponad 200 pracowników i wytwarza najwyższej klasy sprzęt dla laboratoriów i naukowych przestrzeni roboczych, a także zaawansowane systemy ochrony stanowisk pracy. Klientami firmy są podmioty działające w branży spożywczej, farmaceutycznej, petrochemicznej oraz zajmujące się biotechnologią i badaniami. Wesemann używa systemu proALPHA ERP do kontrolowania prowadzonych procesów biznesowych. Z kolei w zakresie produkcji bazuje na proALPHA Advanced Planning and Scheduling, co zapewnia odpowiednią ilość materiału w odpowiednim czasie z odpowiednimi narzędziami i pracownikami. Dzięki temu firmie Wesemann udało się znacznie zredukować zapasy.

Globalna walka z koronawirusem przełożyła się na rynek gastronomiczny. Funkcjonowanie restauracji zostało ograniczone do serwowania dań w dowozie lub na wynos. Wiele z nich jest zamawianych online. Dynamiczny wzrost tego segmentu rynku HoReCa determinuje konieczność rozwoju narzędzi usprawniających kwestie m. in. rozliczeń pomiędzy platformą do zamawiania posiłków, a restauracją realizującą zamówienie. Rozwiązania SAP wspierają światowego lidera w usprawnieniu procesu rozliczeniowego z partnerami i lepszej obsłudze klientów.

logo proalpha 2018C.A. PICARD to firma o długiej tradycji, która produkuje i dystrybuuje na całym świecie precyzyjnie wykonane części z metali ciężkich. Elementy produkowane w działach technologii płyt i technologii wytłaczarek są wykorzystywane w różnych dziedzinach oraz gałęziach przemysłu. C.A. PICARD wykorzystuje system proALPHA w swoich dwóch zakładach zlokalizowanych na terenie Niemiec. Dzięki temu przeprowadzane w firmie procesy są wydajne i niezawodne, a cały łańcuch tworzenia wartości jest kontrolowalny na każdym etapie jego realizacji. Szczególnie duże korzyści dla przedsiębiorstwa przynosi zastosowanie modułu Workflow Management.

Każda organizacja ma swoją specyfikę i potrzebuje indywidualnego podejścia. Dobrze pokazuje to przykład polskiej grupy z branży farmaceutycznej i wyzwania z jakimi się ona mierzyła w temacie zamknięcia miesiąca księgowego.

vendo erp logoWdrożenie VENDO.ERP w firmie CDM - jest jednym z największych dostawców folii opakowaniowych dla branży opakowań giętkich w Polsce i Europie Centralnej, usprawniło między innymi obieg dokumentów, zautomatyzowało obieg dokumentów księgowych, usprawniło pełną obsługę magazynu, zautomatyzowało przenoszenie danych pomiędzy różnymi systemami, ale przede wszystkim wdrożenie jednego systemu ERP – VENDO.ERP zdecydowanie usprawniło procesy produkcyjne w całej organizacji.

proalpha logo 2018Przy planowaniu produkcji coraz częściej natrafiamy na problem połączenia optymalnego harmonogramu produkcji z jak najbardziej efektywnym rozmieszczeniem detali na dostępnych w przedsiębiorstwie formatach blach. Istotne jest więc, by znaleźć sposób na zarządzanie produkcją z pomocą odpowiednich narzędzi. W tym artykule pragniemy przybliżyć kwestię, w jaki sposób system ERP proALPHA, zintegrowany z narzędziami do nestingu, może pomóc nam w zarządzaniu rozkrojem blach oraz w optymalizacji wykorzystania materiałów.

comarchLavard – polski producent odzieży damskiej i męskiej – stawia na zintegrowaną platformę systemów do zarządzania przedsiębiorstwem Comarch ERP. Rozwiązania zostały wdrożone w sieci sklepów w całej Polsce i wspierają obecnie firmę w procesach handlowych, a także obsługują sprzedaż w sklepie internetowym.

enova365 20162015 roku Stacja Hodowli i Unasieniania Zwierząt zdecydowała się na wdrożenie zintegrowanego systemu enova365 w obszarze Kadr Płac i HR oraz Księgowości oraz Handlu i Magazynu. Zakupione moduły pozwoliły zmniejszyć koszty w przedsiębiorstwie oraz usprawnić przepływ informacji w dziale księgowym i handlowo-magazynowym, jakiej możliwości nie dawał poprzedni system.

Deutsche Telekom przekształca swoje systemy IT, aby przyspieszyć rozbudowę swojej sieci i poprawić logistykę. Beneficjentami rozwiązań wprowadzanych wspólnie z SAP będą klienci operatora, którzy zostaną po prostu dużo szybciej obsłużeni.

proalpha logo 2018G+H Marine GmbH z siedzibą w Hamburgu zajmuje się projektowaniem wnętrz statków, izolacjami i systemami HVAC. Podstawowym przedmiotem działalności jest dostarczanie i instalacja systemów technicznych i modułów dla statków wycieczkowych, platform morskich, promów i okrętów morskich.

logo proalpha 2018BBR Verkehstechnik GmbH, wraz ze swoimi 200 wykfalifikowanymi pracownikami, produkuje innowacyjne systemy i komponenty elektroniczne dla przemysłu kolejowego. Portfolio firmy zawiera systemy kontrolne oraz ostrzegawcze, oraz zaawansowane systemy do zarządzania pociągiem. Dzięki wsparciu ze strony proALPHA, przedsiębiorstwo doskonale przetwarza dużą ilość niestandardowych zamówień małoseryjnych, przy jednoczesnym uzyskaniu wysokiego poziomu integracji poziomej i bezproblemowego dopasowywania oferowanych rozwiązań do potrzeb klientów.

enova365 2016Szukaliśmy rozwiązania, które pozwoli nam pracować w rozproszonej strukturze organizacyjnej oraz wdużej mobilności. Dodatkowo oczekiwaliśmy od oprogramowania czegoś więcej niż podstawowych funkcji księgowych,czy płacowych, tak aby Nasze biuro mogło wdrożyć nowoczesne usługi i tym samym zyskać przewagę konkurencyjną na rynku usług księgowych. Dlatego wybraliśmy system ERP enova365.

sageGłówną korzyścią z wdrożenia Sage Symfonii ERP jest usprawnienie zarządzania procesami biznesowymi, efektywniejsza realizacja powtarzalnych operacji oraz wdrożenie skutecznego modelu obiegu informacji i dokumentów w firmie. W opinii firmy to wszystko przekłada się m.in. na poprawę jakości obsługi klienta.

proalpha logo 2018Firma GAUDLITZ GmbH, założona w 1937 roku, specjalizuje się w projektowaniu i produkcji wysokiej jakości form oraz części precyzyjnych wykonanych z żywic termoplastycznych i termoutwardzalnych. Jest to firma z tradycjami, która zatrudnia około 600 pracowników, oferuje kompletne rozwiązania – od tworzenia projektu i dopasowania do niego odpowiednich surowców, przez wykonanie form i produkcję części, aż po montaż. Od 2012 roku w siedzibie w Coburgu (Niemcy), w ramach pierwszej fazy projektu, 80 użytkowników pracuje z proALPHA, a w niedalekiej przyszłości planowane jest przyłączenie oddziału w Chinach. W obszarze produkcji jednostkowej i seryjnej została osiągnięta blisko 100-procentowa integracja z systemem ERP proALPHA.

logo proalpha 2018Przedsiębiorcy w branży Automotive & Supply stoją przed bardzo wysokimi wymaganiami. Klienci żądają od nich nie tylko jak najwyższej jakości produkcji, ale także określają szczegółowo zasady dostaw, m.in. pod względem kolejności, terminu i sposobu pakowania. Za nieprzestrzeganie tych zasad grożą dotkliwe kary umowne. Oznacza to, że tylko firma, która jest w stanie dostosować swój asortyment produkcji do zróżnicowania wariantów produktów odbiorcy oraz zsynchronizować harmonogram produkcji i dostaw z procesami zleceniodawcy, osiągnie poziom dostawcy systemowego i będzie go w stanie utrzymać przez dłuższy czas. Idealnie wykonane elementy i najwyższa precyzja wszystkich procesów biznesowych są tu warunkami koniecznymi i aby sprostać tym wysokim wymaganiom, konieczne jest zastosowanie wydanego i niezawodnego systemu ERP.

logo proalpha 2018Już od późnego średniowiecza Dolina Leininger na skraju Lasu Palatynackiego w południowo-zachodnich Niemczech słynie z działalności metalurgicznej. To właśnie w tym znaczącym miejscu znajduje się dzisiaj zakład Drahtzug Stein, lidera w produkcji artykułów metalowych na świecie, przeznaczonych dla znanych marek sprzętu AGD oraz na potrzeby przemysłu rolniczego, medycznego, motoryzacyjnego i meblowego. Pozycję w światowej czołówce ta zasługująca na miano ukrytego czempiona firma wypracowała sobie nieustannym doskonaleniem produkcji i sukcesywnym podnoszeniem standardów jakościowych. Motto firmy „Innovation in process” odnosi się nie tylko do zaawansowanych rozwiązań technologicznych, ale także sprawnie działającej organizacji wszystkich procesów produkcyjnych, logistycznych i administracyjnych. Krokiem o decydującym znaczeniu dla funkcjonowania przedsiębiorstwa było wdrożenie w 1995 roku zintegrowanego systemu ERP proALPHA.

todisBaxter Manufacturing - spółka zależna ITW Food Equipment Group - jest światowym liderem w branży projektowania i produkcji wysokiej jakości naczyń i sprzętu do pieczenia. Część firm z grupy ITW z powodzeniem polega na systemie Epicor ERP, aby rozwijać swoją działalność, jednak to właśnie Baxter stoi na czele i jest ekspertem w zakresie wykorzystania technologii.

Ocmer – generalny wykonawca hal przemysłowych zoptymalizował procesy finansowo-księgowe poprzez wdrożenie systemu Exact Synergy Enterprise. Nowe rozwiązanie pozwoliło na poprawę kontroli rentowności poszczególnych projektów, zarządzanie dokumentami i budżetami w jednym systemie. Automatyzacja tych procesów pozwoliła na ograniczenie papierowego obiegu dokumentów w firmie, co znacznie ułatwiło wykonywanie obowiązków pracownikom terenowym oraz ograniczyło koszty.

vendo erp logoLaguna Fabryka Okuć Sp. z o.o. Sp. k. – lider w produkcji meblowych i budowlanych systemów przesuwnych, w związku z dynamicznym rozwojem oferty swoich produktów i zwiększanym sukcesywnie zatrudnieniem, wdrożyła system VENDO.ERP polskiej firmy CFI Systemy Informatyczne. Wdrożenie systemu trwało zaledwie 2 miesiące. VENDO.ERP wspomaga obecnie zarządzanie procesami biznesowymi we wszystkich jej pięciu pionach – produkcji, sprzedaży, logistyki, finansów i rozwoju.

logo proalpha 2018Herkules zawsze chce być blisko swoich klientów. System ERP dla firm produkcyjnych proALPHA wspiera ich na co dzień w osiąganiu tego celu poprzez synchronizację procesów biznesowych i operacji we wszystkich swoich pięciu lokacjach w Niemczech, oraz poprzez promowanie kooperacji ze swoimi oddziałami poza granicami kraju. HerkulesGroup wdrożył rozwiązania proALPHA w swoim oddziale w Chinach w 2010 roku, a w Stanach Zjednoczonych w 2012 roku. Dzięki modułowi INWB (Integration Workbench) możliwa jest szybka i łatwa integracja i synchronizacja wszystkich kluczowych danych i przepływów pracy we wszystkich oddziałach i centrali.

sageWdrożenie Sage Symfonia ERP wraz z personalizacją funkcjonalności znacznie usprawniło obsługę procesów kadrowych dla ponad 10 000 pracowników okresowych, zapewniło także analitykę na wysokim poziomie, wspierając zarządzanie całą Grupą Clar System.

logo proalpha 2018„Od komponentów po systemy” to motto niemieckiej firmy isel Germany AG. Reprezentuje ono historię firmy, która w swoich początkowych latach produkowała głównie pojedyncze mechaniczne i elektroniczne komponenty dla płytek drukowanych PCB. Dzisiaj isel Germany jest producentem specjalistycznych maszyn takich jak obrabiarki CNC i roboty do tworzenia układów scalonych i płytek drukowanych. Jedna z ich największych innowacji to RoboGolfPro – robot uczący początkujących golfistów poprawnego zamachu. Od wielu lat proALPHA wspiera isel Germany w zwiększaniu niezawodności dostaw, optymalizacji w zarządzaniu maszynami i materiałami, oraz tworzeniu centralnego banku danych dla pracowników firmy.

sentelogo 120Najwyższa jakość wyrobów to priorytet w produkcji na potrzeby zróżnicowanych sektorów przetwórstwa stali. W tej branży kluczowa jest precyzja i spełnianie ściśle określonych norm. Właściciele firmy WIT-METAL, lidera na rynku obróbki stali, szukając możliwości zwiększenia wydajności procesów produkcyjnych postawili na wdrożenie rozwiązań Sente w zakresie systemu ERP.

ifsViaCon kompleksowo obsługuje rynki infrastrukturalne. Produkty i rozwiązania oferowane przez firmę stosowane są na budowach dróg i kolei na całym świecie. IFS Applications usprawnił jej działania i poszerzył możliwości realizacji dużych projektów w kraju i za granicą.

sbiznes logoTrans NG Sanok Spółka z o.o. to firma prężnie działająca od 2001 roku w dziedzinie transportu. Głównym zadaniem firmy jest szeroko rozumiana obsługa firm bezpośrednio lub pośrednio związanych z przemysłem naftowym i gazowniczym przy budowie gazociągów, transporcie ropy i paliw, transporcie ciężarowym oraz usługach dźwigowych. By usprawnić zarządzanie tak szeroko i prężnie działającego przedsiębiorstwa, firma Trans NG Sanok zdecydowała się na wdrożenie systemu ERP. Po wnikliwej analizie rynkowej firma zdecydowała się na wybór aplikacji sBiznes®.
 

logo sage 2015Wdrożenie Sage Symfonia ERP pozwoliło GlobKurierowi skupić się na dalszym rozwoju biznesu dzięki zautomatyzowaniu procesu sprzedaży, wprowadzeniu dużej przepustowości operacji, jak również odciążeniu własnego działu IT firmy.

logo proalpha 2018Firma PUKY założona w 1949 roku w Niemczech, która z początku produkowała rocznie około 4000 hulajnóg i trójkołowców, dzisiaj posiada moce wytwórcze by tworzyć ponad 700 tysięcy pojazdów tego typu na rok. Od początku swojego istnienia, samych trójkołowców firma wyprodukowała ponad 4.8 miliona, a wiele z nich przekazywanych z pokolenia na pokolenie daje radość dzieciom na całym świecie po dziś dzień. W samym roku 2014 PUKY GmbH wygenerowała 45 milionów euro przychodów ze sprzedaży swoich produktów. Dzięki wdrożeniu nowoczesnego systemu ERP dla firm produkcyjnych proALPHA, przedsiębiorstwo zdołało zmapować wszystkie kluczowe procesy biznesowe, zarówno te wewnętrzne jak i zewnętrzne i zoptymalizować je w taki sposób aby uzyskać efekt wartości dodanej.

Back to top