System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Koszty wdrożenia systemu ERP

Wdrażanie systemu ERP (Enterprise Resource Planning) stanowi poważne wyzwanie dla firm, niezależnie od ich rozmiaru czy branży. Jego kompleksowy…

Dedykowany czy gotowy system ERP - który wybrać?

Każda firma, planując rozwój, zadaje sobie pytanie o to, czy hamulcem w dalszej eksploracji rynku nie jest jej własny system. Jeśli odpowiada na…

Jak mobilne rozwiązanie ERP wspiera przedsiębiorstwa produkcyjne

System ERP można określić mianem szkieletu firmy. Platforma ta pozwala na stworzenie jednolitej bazy danych i integrację procesów biznesowych.

ROI z wdrożenia systemu ERP

Według badań przeprowadzonych przez Roberta Austina i Richarda Nolana z Harvard Business School wdrożenia systemów ERP mają większe szanse…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

MSSF w mySAP ERP

 Kto wie, jaką rewolucję wywołało w Europie przed 2 tysiącami lat wydłużenie roku z 8 do 12 miesięcy, ten bez trudu wyobrazi sobie skalę zmian, gdy polskie spółki giełdowe przyjęły Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej. Nowe zasady rachunkowości wymusiły zmiany w całej organizacji pracy, poddając systemy informatyczne surowej próbie.

System ERP - Xpertis w Polonia Logistyka

 MACROLOGIC - systemy ERP, ERP, kadry i płace, zarządzanie zasobami ludzkimi, HRPolonia Logistyka Sp. z o.o. powstała w marcu 2000 roku. Świadczy usługi transportowe i spedycyjne. Oferuje usługi transportu drogowego międzynarodowego. Dysponuje 38 pojazdami, ale w ciągu dwóch lat chce powiększyć tabor o kolejnych 60 samochodów. Dodatkowo zamierza zatrudnić pod własną marką kilka firm transportowych — właśnie prowadzi rozmowy z dwoma przewoźnikami, którzy dysponują flotą 30 pojazdów. Polonia Logistyka specjalizuje się w przewozach ekspresowych (1,5 i 3,5 t ładowności), milkruns (kilka miejsc załadunku podczas jednej trasy), LTL (doładunki) oraz chłodniczych. Posiada własne samochody, z których te specjalizowane, przeznaczone do przewozu artykułów spożywczych lub lekarstw, wyposażone są w legalizowane termografy, pozwalające na stałe kontrolowanie warunków przechowywania.

Zarządzanie wiedzą w sieci detalicznej coraz trudniejsze

Blisko połowa Europejczyków chce, by produkty były dostarczane szybciej i lepiej dopasowane do ich gustówi. Wyniki badań Aberdeen Group potwierdzają dotychczasowe obserwacje. Bez informatycznych narzędzi, które przyspieszyłyby reakcje na wahania popytu i wsparłyby operacje w obszarze zaopatrzenia, firmy mogą stracić klientów - to główna konkluzja Meetingu Ekspertów, organizowanego przez Columbus IT i Microsoft.

Jak zarządzać sprzedażą w czasie rzeczywistym?

Rozwiązanie Retail Chain Manager umożliwiło m.in. śledzenie sprzedaży w czasie rzeczywistym w 30 salonach firmy, bieżące analizowanie bezpośrednich i pośrednich kosztów wprowadzania na rynek kolekcji oraz dynamiczny podgląd stanów w magazynach, w tym sklepowych. Korzyści z zintegrowanego systemu zarządzania sprzedażą jest jednak więcej – mówi Piotr Szczerbiak, dyrektor konsultingu Columbus IT, odpowiedzialny za wdrożenie w Royal Collection.

System ERP dla SITS

 IFS - systemy ERP, MRP, ERP, CRM, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kadry i płaceZe względu na dynamiczny rozwój rynku meblarskiego i doskonałą koniunkturę w dziedzinie budownictwa, w meblarskiej firmie SITS z Brodnicy zdecydowano się na wdrożenie systemu klasy ERP wspomagającego zarządzanie. Głównym zadaniem wybranego rozwiązania IFS Applications stało się wsparcie zarządzania procesem produkcji i dystrybucji mebli.

 

Wybór systemu ERP dla Mercor SA

Grupa Mercor to największy dostawca kompleksowych systemów ochrony przeciwpożarowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Posiada dobrze rozwiniętą sieć sprzedaży w krajach tego regionu oraz zakłady produkcyjne w Polsce i w Czechach. Firma jest liderem w zakresie oddzieleń przeciwpożarowych i systemów oddymiania na rynku polskim, czeskim i słowackim. Od 19 lipca 2007 roku akcje Mercor SA notowane są na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Ternaeben wykorzystuje branżowy system ERP

Ternaeben, producent wyrobów z ryb wędzonych, wykorzystuje rozwiązanie branżowe Microsoft® Dynamics NAV do planowania i rozliczania produkcji procesowej, gospodarki magazynowej oraz logistyki. Przetwórstwo mięsa i ryb zawsze stanowiło wyzwanie dla informatyki.

Procesy trudne do jednoznacznego opisania, produkcja częściowo ciągła, a częściowo dyskretna, uzysk z surowca podlegający szacowaniu, zarządzanie odpadami i ich wycena, konieczność uwzględnienia wielu systemów jakości, jednoczesne stosowanie wielu miar – to tylko niektóre problemy napotykane podczas wdrożeń.

Farm Frites stawia na rozwój

 Zakład Farm Frites w Lęborku to jedna z najnowocześniejszych wytwórni frytek w Europie. Oferuje szeroką gamę mrożonych i świeżych frytek oraz innych produktów ziemniaczanych. Ze względu na stały rozwój produkcji, zarząd Farm Frites podjął decyzję o wdrożeniu nowego systemu do obsługi magazynu AIM (Advanced Inventory Management) dostarczonego przez firmę QAD.

AB Nielsen Media Research z systemem Columbus IT

Nie ma już branży, która by nie odkryła profitów płynących z zastosowania zintegrowanych systemów informatycznych ERP. Jest jednak jeden warunek - systemy ERP muszą odpowiadać specyfice danej branży, a nawet firmy. Okazuje się jednak często, że wiele popularnych rozwiązań nie spełnia pokładanych w nich oczekiwań. Tak też było, gdy optymalnego systemu szukała firma AGB Nielsen Media Research. Dopiero po wnikliwej analizie okazało się, że najlepszym systemem, spełniającym ich wymagania, będzie Microsoft Dynamics NAV

Dryvit Systems z systemem ERP

 BPSC - systemy ERP, CRM, MRP, ERP, kadry i płaceDryvit Systems USA (Europe) Sp. z o.o. należy do amerykańskiego holdingu RPM International Inc. – zrzeszającego producentów specjalistycznych materiałów wykończeniowych dla odbiorców komercyjnych i indywidualnych ze 130 krajów świata. Grupa Dryvit Systems posiada cztery fabryki w Stanach Zjednoczonych oraz po jednym zakładzie produkcyjnym w Kanadzie, w Polsce i w Chinach. Sprzedaż systemów ociepleń Dryvit na świecie kształtuje się na poziomie 125 mln USD rocznie.

System ERP w Opakowaniach

Kiedy Macrologic rozpoczynał współpracę z na-mi byliśmy dość młodą organizacją. Rynek nie po-zwalał na wiarygodne prognozo-wanie naszej przyszłości bizne-sowej. Zarządzanie odbywało się przy wykorzystaniu prostych na-rzędzi opartych na pakiecie MS Office. Podstawą działań były do-kumenty papierowe, a system finansowo-księgowy jakiego wtedy używaliśmy miał zdecydowanie za małe możliwości.

Enion wybrał System Kasy Centralnej

 System ten jest specjalistycznym rozwiązaniem firmy BPSC przeznaczonym dla przedsiębiorstw świadczących usługi na skalę masową np. dostawców energii elektrycznej. Enionowi pomógł zwiększyć konkurencyjność.

Ekologiczny skuter na skalę nowych czasów

 Vectrix Corporation to firma wywodząca się z USA, która opracowała pierwszy w historii motoryzacji wielkoformatowy skuter turystyczny, zasilany wyłącznie prądem elektrycznym. W Polsce firma posiada zakład produkcyjny we Wrocławiu, natomiast biura sprzedaży zlokalizowane są w USA, we Włoszech i w Anglii. Firma nie wyklucza w przyszłości rozszerzenia działalności na inne kraje.

Procesy ciepłownicze pod kontrolą IT

 Rozwiązania Wonderware i GE Fanuc stanowią ważny element zarządzania produkcją w Elektrociepłowni „Gorzów” SA. Pomagają określać jakość, poprawiają wyniki ekonomiczne.

System ERP na salonach

COMARCH - systemy ERP, MRP, ERP, CRM, business IntelligenceTrudno jest zarządzać firmą mającą 24 niezależne oddziały w całej Polsce i 270 pracowników, a jeszcze trudniej myśleć o jej rozbudowie bez nowoczesnych narzędzi informatycznych. Nie stosowanie ich sprawiało, że spółka Lovely Look borykała się z rozlicznymi problemami organizacyjnymi.

 O wdrożeniu systemu Impuls BPSC opowiadają Bohdan Leśnik, główny specjalista ds. informatyki i kierownik zespołu wdrożeniowego firmy REMAG, oraz Dawid Paruzel, kierownik zespołu wdrożeniowego z ramienia BPSC.

ELBUD-IMPEX z systemem ERP

 Firma ELBUD-IMPEX Sp. z o.o., zajmująca się handlem artykułami elektroinstalacyjnymi, kablami, przewodami oraz osprzętem elektroenergetycznym wdrożyła rozwiązanie klasy ERP – system Microsoft Dynamics NAV. Prowadzenie działalności w zakresie handlu detalicznego oraz hurtowego materiałami elektroinstalacyjnymi, wymaga zaawansowanych możliwości w zakresie zarządzania rozbudowaną siecią handlową. Konieczna staje się możliwość bieżącego raportowania działalności oraz szybkiego podejmowania decyzji na podstawie jednolitych i wiarygodnych danych.

System ERP w Cechave Pasze

 Dzięki wykorzystaniu metodyki wdrożeniowej SPRINT Cehave dysponuje efektywnym rozwią-zaniem ERP dopasowanym do potrzeb biznesu paszowego, które jest teraz powielane w kolej-nych spółkach w Polsce, a może już wkrótce i za granicą.

Vectrix z systemem ERP iScala

 Producent skuterów z Wrocławia może sprawnie zarządzać produkcją i dystrybucją dzięki wdrożeniu systemu ERP. System jest zintegrowany z oprogramowaniem kontrahentów i zagranicznych odbiorców.

Salony Relay i Inmedio z sytemem ERP Dynamix AX

 HDS Polska, sieć ponad 400 salonów prasowych i kawiarni Relay, Inmedio, Voyage cafe wykorzystuje system ERP Microsoft Dynamics AX. Rozwiązanie zostało dodatkowo wzbogacone o funkcje oprogramowania Retail Columbus, które specjalnie opracowano dla firm zajmujących się sprzedażą detaliczną i dystrybucją.

System ERP w WSP Społem Kielce

 WSP „Społem” to firma szczycąca się ponad 85 – letnią tradycją. W tej chwili należy do grona największych producentów żywności w Polsce. Najbardziej znanym wyrobem firmy jest Majonez Kielecki, zajmujący aktualnie drugą pozycję na rynku, wyprzedzając m.in. znaną na całym świecie markę „Hellmann’s”. Oferta handlowa to także musztardy, sosy, ketchupy, koncentraty ciast, przyprawy, ocet spirytusowy oraz wyroby chemii gospodarczej. Czołowy wyrób eksportowy Snack – Przysmak Świętokrzyski znajduje nabywców na rynkach: Rosji, Litwy, Słowacji, Łotwy, Estonii, Rumunii, Czech, Węgier, Ukrainy, USA i Kanady.

Kurczaki nie lubią czekać

Wdrożenie systemu ERP firmy SAP w Langdrob

 Sprawne zarządzanie zleceniami sprzedaży i dystrybucją bywa w sektorze FMCG kluczem do przewagi konkurencyjnej. Zwłaszcza w takiej firmie jak producent drobiu Langner, gdzie liczy się czas od produkcji do dostawy do klienta,

System ERP dla firmy Ravel

Ravel zarządza zakupem i dystrybucją kolekcji odzieżowych za pomocą Microsoft® Dynamics AX wdrożonego przez Centrum Komputerowe ZETO S.A.

Sytuacja firmy Istniejąca od 1989 roku firma Ravel zatrudnia dziś ponad 200 osób. Firma powstała z pasji założycieli i przekonania, że w Polsce można projektować i sprzedawać odzież na najwyższym, europejskim poziomie po przystępnej cenie. Na terenie Polski Ravel oferuje swoje kolekcje w 30 własnych sklepach oraz poprzez sieć, franchisingową. Kolekcje firmy są sprzedawane samodzielnie oraz przez współpracujące firmy, także na terenie Litwy i Ukrainy.

System ERP w Grupie Paradyż

Grupa Paradyż należy do firm, które zdają sobie sprawę z konieczności stosowania nowoczesnych narzędzi informatycznych do wspomagania swej działalności. Wdrożenia poszczególnych elementów systemu ERP IFS Applications mają tu swoją długą historię, a zastosowane rozwiązania znacznie usprawniły zarządzanie organizacją.

Mapowanie procesów, które ma sens

Jedną z metod pozwalających dobrze przygoto-wać przedsiębiorstwo do zmian biznesowych jest mapowanie procesów. Projekt przeprowadzony w firmie Sitech udowodnił, że dobra mapa proce-sów jest przydatna w drodze do celu, jakim jest efektywne wdrożenie systemu ERP firmy SAP.

Termet postawił na ERP firmy QAD

Termet wytwarzający nowoczesne gazowe urządzenia grzewcze z sukcesem zakończył proces wdrażania zaawansowanego systemu informatycznego dla przedsiębiorstw produkcyjnych opartego na systemie QAD. W firmie zostały wdrożone aplikacje QAD w wersji eB2. Wdrożenie objęło proces zaopatrzenia, produkcji, sprzedaży, finansów i księgowości oraz serwisu.

Graffiti w branży budowlanej

Projekt wdrożenia oprogramowania Graffiti ERP firmy PC Guard SA w przedsiębiorstwie Krispol

Krispol to firma działająca w branży budowlanej od 1991 r., zaliczana do najważniejszych producentów stolarki otworowej w Polsce. W latach 2003–2005 uzyskała wyróżnienia w rankingach Gazela Biznesu.

System ERP - Impuls 5 w Dryvit Systems USA

 Dryvit Systems USA (Europe) Sp. z o.o. jest producentem akrylowych i mineralnych systemów termomodernizacji na styropianie, wełnie mineralnej oraz klejów do płytek ceramicznych. Swoją działalność w Polsce Dryvit rozpoczął w 1970 roku – wtedy wykonał swoje pierwsze krajowe zlecenie – ocieplenie ściany szczytowej na warszawskiej ulicy Przy Agorze.

GEN-Bud wybram system ERP Microsoft Dynamics Ax

GEN-BUD S.A. to czołowy polski dystrybutor materiałów budowlano – wykończeniowych, ogólnobudowlanych stanu surowego (chemia budowlana, okna, drzwi, dachy, elektronarzędzia) oraz wyposażenia łazienek (ceramika sanitarna, płytki ceramiczne i kamienne, armatura sanitarna, meble i akcesoria łazienkowe) uznanych krajowych i zagranicznych producentów.

Struktury montażowe receptą na bolączki produkcji

Analiza wdrożenia zintegrowanego systemu wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem Rekord.ERP w ZPS Bumar-Łabędy sp. z o.o.

Zakład Produkcji Specjalnej Bumar-Łabędy sp. z o.o. pod koniec 2002 r. został wyodrębniony z Zakładów Mechanicznych Bumar-Łabędy SA jako samodzielna spółka zależna z o.o. Firma specjalizuje się w produkcji urządzeń i maszyn budowlanych dla różnych branż przemysłu oraz sprzętu pancernego na potrzeby wojska i na eksport.

Ekskluzywne salony Royal Collection już z Microsoft Dynamics AX

Royal Collection, ekskluzywna sieć 23 salonów z elegancką odzieżą wdrożył wertykalne rozwiązanie Columbus Retail oparte na systemie ERP Microsoft Dynamics AX. Wdrożenie objęło m.in. sprzedaż detaliczną oraz wewnętrzną logistykę firmy.

Back to top