System CRM a zarządzanie relacjami z klientem

Aby osiągnąć sukces w biznesie, z całą pewnością potrzebne są świetnej jakości produkty bądź usługi oraz doskonały serwis. Kluczem do…

System CRM jako projekt indywidualny – co warto wiedzieć?

Wielu przedsiębiorców jest obecnie zainteresowanych wdrożeniem oprogramowania CRM. Zainteresowanie systemami CRM jest spowodowane przede wszystkim…

Kiedy marketing przynosi największe zyski?

W międzynarodowym badaniu firma Salesforce sprawdziła, w jakim kierunku obecnie rozwija się marketing i jakie aktywności w tym obszarze…

Większość klientów oczekuje od firm więcej, niż są one w stanie zaoferować

Z ostatniego badania Salesforce wynika, że 56% klientów widzi konieczność zmiany podejścia firm do angażowania ich w proces zakupowy. Ludzie…

Jakość relacji, personalizacja, zaufanie i szacunek dla czasu klienta – to fundamenty efektywnego marketingu

Najważniejsze wyzwania dla marketingu firm to utrzymywanie spersonalizowanych relacji z klientami, w czasie rzeczywistym i niezależnie od kanału,

Mobilna aplikacja Comarch w rękach serwisantów Airpress

Airpress, producent sprzętu pneumatycznego, odd kilku miesięcy korzysta z aplikacji przeznaczonej do wsparcia pracowników punktów serwisowych -

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

W czasach dynamicznego rozwój technologii przedsiębiorcy mogą w łatwy sposób dotrzeć do znacznie większej liczby potencjalnych klientów, jednak muszą także zmierzyć się ze znacznie silniejszą konkurencją. Stwarza to konieczność poszukiwania nowszych, bardziej efektywnych rozwiązań w zakresie zarządzania i marketingu.

Rynek w Polsce wymaga od firm coraz dokładniejszego rozpoznania wymagań klientów i budowania długofalowych relacji z wykorzystaniem różnorodnych form kontaktu, w tym mediów społecznościowych. Rozwiązanie SAP Cloud for Customer wykorzystuje nowoczesne sposoby kreowania zaangażowania klientów, w tym technologie mobilne, przyjazność i prostotę użytkowania oraz bogatą funkcjonalność w chmurze, połączoną z naturalnymi możliwościami integracji z rozwiązaniami SAP, wdrożonymi w tradycyjnym modelu on-premise, czyli na serwerach firmy.

Technologia i informacja w coraz większym stopniu przenikają do naszego życia, stając się nieodzownym jego elementem. Obecnie, to nie zakres dostępnej informacji jest problemem, ale raczej czas jaki jest potrzebny na jej odszukanie i wykorzystanie. Żyjemy szybciej, biegniemy uzbrojeni w urządzenia przenośne, mające za główny cel dostarczenie nam odpowiedniej informacji w jak najkrótszym czasie. Informacji, która jest najlepiej dopasowana do naszych oczekiwań.

Dotychczas brakowało merytorycznego materiału, który jasno odpowiedziałby na powyższe pytanie. more7 Polska - producent systemu CRM7 - postanowiło wypełnić tę lukę i zaprezentować kroki wdrożenia, których przestrzeganie prowadzi do prawidłowego wdrożenia systemu do zarządzania relacjami z klientem.

CRM oferuje szeroki wachlarz możliwości przy projektowaniu rozwiązania do zarządzania relacjami z klientem - od dostarczenia standardowego, pudełkowego systemu, po produkt out of the box, dostosowany w całości do indywidualnych predyspozycji zamawiającego i specyfiki jego działalności. Na jakie rozwiązanie warto się zdecydować? Co trzeba mieć na uwadze, dokonując wyboru?

Wszyscy wiemy, że poświęcanie czasu na budowanie lojalności Klienta może zapewnić przewagę konkurencyjną i zwiększyć zyski ale musisz też wiedzieć dlaczego, kiedy i jak bardzo angażować się w relacje, aby zgodnie z prawami ekonomii, były one opłacalne dla przedsiębiorstwa. To główny cel analizy danych operacyjnych w systemach CRM.

System ERP, CRM - Comarch ERPW dobie wszechogarniającej walki o klienta, wielości ofert konkurencji, dynamicznego rozwoju Internetu i nowoczesnych technologii przedsiębiorstwo zmuszone jest do ciągłego poszukiwania nowych sposobów budowania relacji z odbiorcą jego produktów i usług. Nie wystarczy zdobyć klienta. Sukces osiąga ten, kto zdoła go utrzymać, a wręcz przywiązać do swojej firmy.
 

Głównym założeniem filozofii CRM jest koncentracja na współpracy i zacieśnianiu więzi między firmą a jej klientami. Relacje na linii użytkownik CRM-klient końcowy to często poruszany temat ale co ze współpracą stopień wyżej, pomiędzy odbiorcą a dostawcą systemu CRM? Jakimi prawami rządzi się ten biznesowy związek? Jakie działania powinny być podejmowane po oddaniu systemu po stronie dostawcy i odbiorcy, aby móc realizować ideę zarządzania relacjami z Klientem?

Nowoczesna lojalność

Systemy ERP, CRM - Comarch ERPProgramy lojalnościowe zyskały ogromną popularność jako narzędzia pomocne w budowaniu relacji z klientami. Początkowo były stosowane przede wszystkim przez sieci paliwowe oraz hipermarkety, dziś są niemal wszędzie. Niemniej jednak obecne programy znacznie różnią się od tych sprzed lat.

W wielu firmach od lat funkcjonują systemy ERP lub CRM, wspierające takie działy, jak księgowość, logistyka, finanse czy IT w ich codziennej pracy. Można zadać sobie pytanie, dlaczego takiego wsparcia nie ma kluczowy dział każdej firmy – marketing, który generuje sprzedaż. To się jednak sukcesywnie zmienia, nie tylko w skali globalnej, ale też lokalnie, na polskim rynku. I wbrew pozorom, nie jest to zagrożenie dla kreatywności marketingowców. Wręcz odwrotnie – jest to szansa dla nich, aby mogli skupić się na pracy strategicznej.

Nowe spojrzenie na CRM?
Mike Boysen mówi: Najwyższy czas!

W skrócie: Mike Boysen, ekspert w dziedzinie CRM , twierdzi, że konsumenci tego oprogramowania nie dbają jak bardzo jest ono zaawansowane. Dla nich liczy się to, by mogli pracować szybciej i lepiej od swoich konkurentów. Rynek musi nauczyć się systematycznie określać potrzeby klientów, a nagrodą za to będzie większa atrakcyjność systemów CRM dla biznesu. Zgadzasz się z tym?

Zamek, rzepa i agrafka - tercet skazany na sukces

Jednym z kluczowych elementów filozofii CRM jest określenie wartości, jaką generuje klient podczas okresu pozostawania w kontakcie z firmą. Z tej perspektywy może okazać się, że niektóre potencjalnie nieopłacalne transakcje są bardziej zyskowne, a inne, które dotychczas traktowano jako kluczowe - znacznie mniej. Może nie warto czasem drżeć o klienta, który odpowiada nawet za 40-50% naszego obrotu. Bliższa diagnoza takich relacji może doprowadzić do zaskakujących rezultatów. Na przykład, że im więcej sprzedajemy danemu odbiorcy, tym większą stratę generujemy, a koszty pokrywane są zupełnie gdzie indziej. I tak oto doszliśmy do ważnej funkcji systemów CRM – pozwalają użytkownikowi identyfikować klientów generujących największe zyski, a w których inwestycje w polepszenie jakości usług nie są wyrzucone w błoto.
 

Skuteczne wdrożenie systemów CRM – rola doradcy

Według danych GUS (raport z 2011 r.: Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2006 – 2010) w 2009 r. zaledwie co dziesiąte przedsiębiorstwo w Polsce stosowało system CRM, podobny poziom utrzymywał się w roku 2010.

Autor: Biser Jorgow, Pentegy

System CRM – centralne źródło wiedzy w Twojej firmie

Obecnie coraz więcej przedsiębiorstw w różnych aspektach swojej działalności wykorzystuje systemy informatyczne ułatwiające organizację codziennej pracy. Jednak głównym celem ich stosowania jest wykorzystanie gromadzonych danych do poprawy relacji z klientami (bez których firma po prostu przestaje istnieć), a w konsekwencji do powiększania zasobów finansowych.

Zarządzanie procesami biznesowymi szansą na zwiększenie efektywności działań

Kadra zarządzająca w przedsiębiorstwach nastawionych na jak najlepsze relacje z klientami stara się wykorzystywać wszelkie dostępne na rynku rozwiązania służące ich poprawie. Jednym z takich rozwiązań są systemy do Zarządzania Relacjami z Klientami (CRM).

5 najważniejszych korzyści z wdrożenia systemu CRM

MORE7 - CRM, systemy CRMPisaliśmy już o tym, dla kogo przeznaczone są systemy klasy CRM, jakie są etapy jego wdrożenia oraz o czym należy pamiętać, aby ta operacja się powiodła. Dziś prezentujemy podstawowe funkcje i elementy takiego systemu tworzące wartość dodaną dla przedsiębiorstwa.

Rola bazy danych w budowaniu efektywnych relacji z klientem

Podstawowe założenia wprowadzenia w firmie systemu do zarządzania relacjami z klientami (CRM) koncentrują się wokół dwóch celów: dostęp do informacji o kliencie dla wszystkich pracowników firmy dla zapewnienia ciągłości kontaktu ( ma to ogromne znaczenie dla firm, które posiadają wiele oddziałów rozproszonych po dużym terenie czy firm o dużej rotacji pracowników); zgromadzenie i stała aktualizacja pełnej wiedzy o kliencie, jego potrzebach i oczekiwaniach.

Komercyjny Open Source CRM na przykładzie SugarCRM

evolpe - crmIdea Open Source, czyli otwartego oprogramowania, staje się coraz bardziej popularna w Polsce. Niemniej jednak ciągle pozostaje mylące dla wielu poszukiwaczy tego typu rozwiązań co jest darmowe a co nie. Nadal powszechnie za największą zaletę Open Source uważa się głównie brak opłat licencyjnych. Czy aby na pewno jest to jego główna zaleta? Poniższy artykuł przedstawia model biznesowy systemu Open Source, który odniósł największy sukces rynkowy i obecnie zagraża także największym gigantom w swojej klasie - SugarCRM.

Dawno, dawno temu… szukali CRMa

Był taki czas, gdy przedsiębiorstwa szły na dno jedno po drugim. W tak tragiczny sposób rozpoczyna się historia systemów klasy CRM. Zarządzanie Relacjami z Klientami (ang. Customer Relationship Management) ma swoje początki w latach 80. ubiegłego wieku. W tym okresie priorytetem była redukcja wydatków i związana z tym restrukturyzacja przedsiębiorstw. Najczęściej odbywało się to kosztem poziomu obsługi klientów.

Klient nasz pan

COMARCH - ERP, CRM, systemy ERP, system CRMZasada „Klient nasz pan” od 40 lat jest fundamentem nowoczesnego kapitalizmu. To klienci przynoszą firmie zysk – czy wiesz, jak zyskać ich lojalność? To dział sprzedaży jest jednym z kluczowych działów przedsiębiorstwa – czy wiesz, jak zwiększyć jego efektywność? Poznaj CRM – jeden z kluczowych czynników sukcesu w zarządzaniu działami sprzedaży i marketingu oraz relacjami z klientem.

Klient - Święta Trójca

more7 - CRM, systemy CRMEsencją dobrego CRM jest danie klientowi takiego wrażenia w kontakcie z firmą, jakie ma robiąc zakupy w osiedlowym sklepie, gdzie często obsługuje go właściciel, który doskonale zna jego gust, wie, co zwykle kupuje, jaką formę płatności preferuje, jaki sposób pakowania lubi najbardziej. Aby osiągnąć taki poziom obsługi klienta w przedsiębiorstwie, należy brać pod uwagę 3 wskaźniki, nie bez powodu mające w nazwie „customer” czyli klient.

Wdrożenie systemu CRM może okazać się klapą, ponieważ…

more7 - CRM, systemy CRM, zarzadządzanie relacjami z klientamiOstatnio na popularnym portalu społecznościowym przeczytałam zdanie rodem z horroru: „Ok 70% wdrożeń CRM (…) upada. Z pozostałych 30% jedynie cześć spełnia postawione przed nim zadania w sposób zadowalający, przy jednoczesnym zachowaniu budżetu i terminów.” Co prawda to dość apokaliptyczne podejście do zagadnienia wdrożeń, ale uznałam, że warto trochę na ten temat podumać. Zatem dlaczego wdrożenie systemu klasy CRM może okazać się klapą?

Dynamika rynku CRM w Polsce

MORE7 - CRM, system CRMSystem CRM jest wykorzystywany głównie w dwóch obszarach działalności przedsiębiorstw. Najczęściej używa się go do gromadzenia i porządkowania danych. Taka archiwizacja znacznie usprawnia działania np. contact center, gdy niezbędna jest sprawna obsługa klienta i wgląd w historię kontaktu z nim. Po drugie - i najważniejsze – systemy CRM to narzędzia do zarządzania danymi. Dzięki takiemu wykorzystaniu systemu, dostawcy są w stanie zidentyfikować preferencje konsumentów, planować na tej podstawie przyszłe akcje sprzedażowe czy logistyczne i dbać o lojalność nabywców. W ten sposób można skupić się na marketingu relacji, który jest dużo bardziej zyskowny niż marketing masowy.

Przez CRM do serca

MORE7 - CRM, zarządzanie relacjami z klientami, system CRMDopóki nie zobaczysz rzędu marnych cyfr w okresowym zestawieniu wyników przedsiębiorstwa, nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, ile tracisz przez nieefektywne zarządzanie. Nie musisz wierzyć mi na słowo – liczby są bezwzględne… MŚP tracą rocznie do 20% zysków z powodu nieodpowiedniego korzystania z dostępnej informacji, a niewykorzystane szanse sprzedaży sięgają nawet 70%! W wielu organizacjach rolę narzędzia wspierającego zarządzanie relacjami z klientem nadal pełnią arkusze kalkulacyjne lub stosunkowo podstawowe aplikacje. To już nie wystarcza. Rynek, konkurencja, klienci…wszystko uległo zmianie, poszło naprzód. Idąc tym tropem, Twoje zarządzanie powinno także przybrać inną, bardziej zaawansowaną formę. Formę systemu do zarządzania relacjami z klientemCRM.

Etapy wdrożenia systemu CRM oczami praktyków

MORE7 - CRM, zarządzanie relacjami z klientami, system CRMBez zbędnego wstępu, poniżej przedstawiamy kroki, które należy podjąć przed wdrożeniem systemu CRM w firmie. Sumienne przestrzeganie tego „harmonogramu” zapewni Twojej firmie bezproblemową, szybką implementację narzędzia do zarządzania relacjami z klientem.

Otwarte systemy CRM

EVOLPE - SYSTEMY ERP, CRMSystemy do zarządzania relacjami z klientem, nazywane także systemami klasy CRM (Customer Relationship Management), są obecnie jednymi z najpopularniejszych rozwiązań wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem. Główną przyczyną ich powstania jest dążenie współczesnych klientów do jak najwyższej jakości życia, także jakości konsumpcji.

CRM bez ryzyka

UPDATE  - systemy CRM, ERP, systemy ERPOferowane przez firmę update rozwiązanie update.revolution radykalizuje koncepcję oprogramowania jako usługi — firma update przejmuje ryzyko nawet w przypadku najbardziej ambitnych projektów CRM. Koncepcje oprogramowania jako usługi (ang. Software as a Service — SaaS) i oprogramowania na żądanie (ang. Software on Demand — SoD) cieszą się popularnością od lat. Model SaaS zapewnia przedsiębiorstwom elastyczność, jednocześnie oferuje jednak zwykle tylko standardową funkcjonalność. Rozwiązanie typu SaaS nie pozwala zazwyczaj odwzorować specyficznych procesów biznesowych danego przedsiębiorstwa z precyzją odpowiadającą potrzebom klienta i względom praktycznym. Często nie zapewnia też zadowalającego poziomu bezpieczeństwa danych. Dlatego w przypadku aplikacji o znaczeniu strategicznym europejskie przedsiębiorstwa nierzadko mają wątpliwości co do zastosowania alternatywy w postaci rozwiązań typu SaaS. Ta niechęć dotyczy zarówno systemów ERP, jak i oprogramowania CRM.

Nie taki CRM straszny jak go malują

Od ponad 7 lat większość czołowych firm w Polsce podejmuje wyzwanie wdrażania systemów klasy CRM. Inne firmy oczekują na efekty tych wdrożeń, aby być następnymi, które pokuszą się o zaimplementowanie tego rozwiązania u siebie. Najczęściej spotykanymi przyczynami opóźniania decyzji o wdrożeniu CRM są obawy związane z czynnikiem ludzkim. Z założenia systemy tego typu swą funkcjonalnością obejmują działy: marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta (serwisu).

Cała prawda o kryzysie IT w Polsce

Już od ponad roku czytam wszędzie o kryzysie i przewidywaniach, co się będzie sprzedawało, a co nie. Przeróżni managerowie prześcigają się w formułowaniu nowych prognoz i potencjalnych scenariuszy rozwoju rynku. Próżno jednak szukać odwołań do starych maksym sprawdzających się w prowadzeniu biznesu w czasie koniunktury i dekoniunktury.

CRM w Twojej firmie

czyli jak wybrać dobrze - w kilku krokach

BUSINESS COACHINGPisząc ten artykuł, wychodzimy z założenia, że wiesz już, czym jest CRM. Rozumiesz również, w jaki sposób może on przygotować Twoją firmę do walki o wyższą pozycję na rynku, kiedy kryzys gospodarczy już minie. Właśnie podjąłeś decyzję o wdrożeniu CRM w Twojej firmie, a może zdecydowałeś, że nadszedł czas wymiany starego oprogramowania, które się nie sprawdziło. Zadajesz sobie pytanie, jak wybrać najlepszy CRM? Pokażemy Ci zatem, jak krok po kroku dotbrać narzędzie dostosowane do potrzeb Twojej firmy.

BPSC - systemy ERPCRM w kontekście rozwoju systemu ERP

 Łatwo zauważyć, że pierwsze rynkowe programy wspomagające biznes przedsiębiorstwa to rozwiązania dziedzinowe. Ze względu na niewielki zakres oraz jednoznaczny identyfikowalny obszar wspomagania środowisko dostawców oprogramowania nie było zmuszone do kategoryzacji rozwiązań – programy służyły księgowości, magazynierowi, sprzedawcy… Wraz z rozwojem nowych języków oraz środowisk programistycznych umożliwiających tworzenie oprogramowania w sposób nieskończenie bardziej efektywny niż dotychczas, zaczęły się pojawiać programy bardziej złożone.

Back to top